חדשות חוץמבזקים

הקרמלין: "רוסיה מעולם לא הפרה שום אמנה בינלאומית"

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אומר היום (שישי) כי ההאשמות האמריקניות לפיהן רוסיה עשויה להשתמש בנשק כימי באוקראינה הן "טקטיקה של הסחת דעת" משאלות לא נוחות לוושינגטון. מנגד האשים הקרמלין את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ברצונו "להסיט את תשומת הלב" מתוכנית הנשק הכימי והביולוגי של ארה"ב באוקראינה, באמצעות הצהרות לגבי השימוש האפשרי של רוסיה בנשק כימי באוקראינה.

"ברור שהאמריקאים מנסים להסיט את תשומת הלב על ידי דיבור על איום רוסי לכאורה, על רקע השערורייה שנגרמה על ידי תוכניות פיתוח הנשק הכימי והביולוגי שארה"ב יישמה במספר מדינות" אמר פסקוב.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הבטיח אתמול (חמישי) תגובה של נאט"ו אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק כימי באוקראינה והבהיר, "אופי התגובה תהיה תלויה באופי השימוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, נשיא ארה"ב אמר ביום שני האחרון כי "ברור" שרוסיה שוקלת שימוש בנשק כימי וביולוגי באוקראינה, והזהיר כי החלטה כזו תוביל לתגובה מערבית "חמורה".

משרד ההגנה של מוסקבה מצדו מאשים את וושינגטון כמעט מדי יום במימון תוכנית נשק ביולוגי באוקראינה, בטענה שמצאה עדויות לכך במעבדות אוקראיניות.

בין היתר, רוסיה הכחישה ביום שישי כל הפרה של החוק הבינלאומי לאחר שהואשמה על ידי אוקראינה בשימוש בפצצות זרחן במתקפה הצבאית בת חודש במדינה השכנה לה.

"רוסיה מעולם לא הפרה שום אמנה בינלאומית", אמר פסקוב.

על פי הסכם שנחתם ב-1980 בז'נבה, פצצות זרחן הן נשק תבערה שהשימוש בו אסור נגד אזרחים, אך לא נגד מטרות צבאיות.

פסקוב אמר גם כי הצבא יציג הצעות לנשיא ולדימיר פוטין כיצד על רוסיה לחזק את הגנתה בתגובה לחיזוק האגף המזרחי של נאט"ו.

אין עמדה רשמית לגבי האם רוסיה תבנה מחדש את הערים האוקראיניות כמו מריופול, אמר פסקוב.

ארצות הברית ביקשה להדיח את רוסיה מה- G20, אך במוסקבה לא התרגשו וציינו כי מכה כזו לא תהיה "קטלנית".

"זה חשוב לנו להיות חלק מה- G20. אבל בנסיבות הנוכחיות, כשרוב החברים שנמצאים שם במצב של מלחמה כלכלית איתנו, לא יהיה שום דבר קטלני "אם מוסקבה תגורש", הסביר פסקוב.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. צילום: טוויטר / שגרירות רוסיה, בריטניה

Back to top button