חדשות חוץמבזקים

מהלך חריג: צרפת שלחה צוללת גרעינית שלישית לאוקיינוס ​​האטלנטי

צרפת מגבירה את ההגנה ופורסת שלוש מארבע הצוללות הגרעיניות שלה. שתיים מתוך ארבע צוללות מסוג טריומפנט (Triomphant) עזבו את בסיס איל לונג והצטרפו לצוללת היחידה שמסיירת ללא הרף באוקיינוס ​​האטלנטי.

זו הפעם הראשונה שלצרפת יש שלושה כלי שיט כאלה בים בו-זמנית מאז סוף שנות ה-80. מהלך זה מגיע לאחר שהצבא ביצע בהצלחה ניסוי של טיל שיוט גרעיני משודרג.

צילום: הצי הצרפתי

המהלך החריג הזה של צרפת הוא ללא ספק בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר ולאור האיומים מצדו של נשיא פוטין שהורה לכוחותיו להעביר את כוחות ההרתעה של הפדרציה הרוסית לכוננות גבוהה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיתונאי ז'אן מארק טנגוי מהעיתון הצרפתי "לה- טלגרמה", הוא זה שדיווח על העובדה ששלושת הצוללות נשלחו לים וכינה את ההחלטה "רציונלית". הוא ציין כי "צרפת מכפילה את 'ביטוח החיים' שלה בשלוש" והדגיש כי המהלך נועד גם להגן על כלי השיט. "צריך להבין שצוללת שנמצאת ברציפים או עוברת שיפוץ יכולה בקלות רבה להיפגע מטיל או להוות מטרה לחבלה".

נציין כי בימים כתיקונם, רק צוללת אחת מארבעת כלי השיט נמצאת בים. הצוללת השנייה נשלחה ב-1 במרץ והשלישית הצטרפה ב-17 במרץ.

כל אחת מהצוללות הללו חמושה ב-16 טילים הנושאים שישה ראשי נפץ, שווה ערך לכמעט פי 2,000 מפצצת הירושימה.

צילום: הצי הצרפתי

המהלך לפריסת שלוש צוללות טילים בליסטיים נתפס בדרך כלל כטקטיקת הרתעה, ולא כאקט גלוי של תוקפנות.

צרפת ובריטניה הן המדינות האירופיות היחידות עם יכולות נשק גרעיני. לבריטניה כמו צרפת יש גם ארבע צוללות טילים בליסטיים. לישראל, על פי פרסומים זרים יש חמש צוללות והשישית תיקלט ב-2023.

פריסתן של שתי הצוללות הנוספות מגיעה כאשר צרפת הצליחה לבצע היום שיגור ניסוי של טיל שיוט גרעיני משודרג באוויר ממטוס קרב מסוג דאסו רפאל.

טיל השיוט הגרעיני ASMP-A נורה ממטוס שהמריא מהבסיס הצבאי "נובל-אקוויטניה" שבמחוז ז'ירונד.

ה-ASMP-A מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני מוטס של כ-300 קילוטון, פי כ-20 מעוצמת הפצצה של הירושימה.

טיל זה מתואר כ"טרום-אסטרטגי" ונועד לשמש כאזהרה לקראת תקיפה מסיבית אפשרית של הטילים הבליסטיים המותאמים לצוללות טילים בליסטיים המונעים בכוח גרעיני.

צילום: הצי הצרפתי

Back to top button