חדשות חוץמבזקים

מפקד ארמיית הטנקים הראשונה בצבא רוסיה וסגנו הודחו מתפקידם

לוטננט גנרל (דרגה בכירה בצבא המקבילה לדרגת רב-אלוף בצה"ל), סרגיי קיסל שפיקד על ארמיית הטנקים הראשונה בצבא הרוסי פוטר מתפקידו ומוקדם יותר גם סגנו הודח.

העיתונאי האוקראיני, רומן צימבאליוק, דיווח על כך אתמול (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו כשלדבריו הסיבה לפיטוריו נובעת מכישלונו ב"מבצע הצבאי המיוחד באוקראינה" שהביא לאבדות רבות מקרב חייליו.

"בשל כישלון המבצע וחוסר היכולת להשיג את מטרותיו וכן נוכח האבדות בקרב אנשי הצוות, פוטר מתפקידו, מפקד טנק 1 של המחוז הצבאי המערבי, קיסל סרגיי אלכסנדרוביץ'." כתב צימבאליוק והוסיף, "נזכיר כי קודם לכן גם סגן מפקד הטנק ה-1 הודח מתפקידו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנטון גרשצ'נקו, יועצו של שר הפנים של אוקראינה אמר כי לאחר הדחת המפקד גם אלפי חייליו הוצאו מהלחימה "בשל חוסר המוכנות הטכנית וחוסר היכולת להשיג את מטרותיהם במבצע הצבאי באוקראינה"

מוקדם יותר נודע כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הדיח גם את מפקד ארמיית הנשק המשולבת השישית, ולדיסלב ירשוב וכרגע הוא נתון במעצר בית. הוא נמצא תחת חקירה בשל אבדות כבדות שספג בקרב החיילים תחת פיקודו.

רוסיה איבדה יותר חיילים בחודש של מלחמה באוקראינה מאשר בשנתיים וחצי מלחמה בצ'צ'ניה וב-10 שנים של המלחמה הסובייטית באפגניסטן. על פי הדיווחים הצבא הרוסי איבד עד כה מעל 16,000 חיילים.

יש לציין כי הנתון הזה רחוק מהדיווח הרשמי של משרד ההגנה הרוסי שפרסם אתמול כי בלחימה באוקראינה נהרגו 1,351 חיילים רוסים.

קיסל סרגיי אלכסנדרוביץ', מפקד ארמיית הטנקים הראשונה

Back to top button