צרכנות

יד ביד: כל המידע על טיפוח כפות הידיים והציפורניים

שולי הלוי

טיפוח כפות הידיים זו לא רק שאלה של אסתטיקה, והן טומנות בחובן מידע על מצבנו הבריאותי והנפשי. איך תגנו עליהן מפגעי החיים ותשמרו שהן ירגישו ויראו טוב יותר?

זוכרים איך כשהייתם בשנות העשרים לחייכם כפות הידיים שלכם היו רכות ונעימות? לעור שלנו יש זיכרון ארוך יותר. החשיפה לקור ולרוחות בחורף, ולקרני השמש ולזיהום אוויר כל ימות השנה מראה את אותותיה בפנים, בצוואר ובכפות הידיים יותר מכל שאר איברי הגוף. העובדה שתאי הגוף שלנו לא שוכחים דבר באה לידי ביטוי בקמטים, סדקים וכתמים המופיעים על עורנו במהלך השנים, כשכפות ידינו – אלו שבעשר אצבעות כל דבר עושות הן – תמיד יסגירו את גילנו הביולוגי האמיתי ואף יכולות גם להכיל רמזים ראשונים לסוגיה בריאותית שיש להקדיש לה תשומת לב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את השעון אי אפשר להחזיר לאחור ובתנאי האוויר אין לנו כל כך שליטה – אבל יש כמה דברים שאנחנו כן יכולים לעשות בשגרה כדי לשמור עליהן. בדומה לטיפוח הפנים, את הטיפול וטיפוח כפות הידיים כדאי להתחיל בגיל צעיר וחשוב להקפיד בכך ככל שמתבגרים, אבל אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. אז מה מספרות לכם כפות הידיים? מה יכול לעשות למי שסובל מהזעת יתר בידיים גם בחורף? ואיך תוכלו להגן עליהן וללחח את העור היבש?

קוראים בכף היד
כאמור, כפות הידיים טומנות בחובן רמזים מהותיים למצב הבריאות שלנו כמו תסמינים של אנמיה, מחסור בחלבון ותפקוד לא תקין של בלוטת התריס. כך למשל, ידיים לבנבנות וחיוורון במצעי הציפורן עלולות להיות תסמין של אנמיה, רעד בידיים בשעת מנוחה עלול להצביע על פרקינסון וציפורניים חלשות ושבירות מצביעות על מחסור בחומרים חשובים: סידן, חלבון, אבץ ויטמין A או ויטמין C.

הזעת יתר בכל הגוף שמופיעה פתאום עלולה להצביע על מחלות אנדוקריניות. הזעת יתר בידיים בלבד, לא בהכרח מצביעה על בעיה רפואית אך בהחלט הופכת את החיים לפחות נעימים. יובש בכפות הידיים ובעור סביב הציפורניים הכולל גירודים ופריחות יכול להיות אקזמה של העור או פשוט עור יבש מחשיפה לשמש, זיהום אוויר והחיים עצמם.

אז איך תוכלו להחזיר חיוּת לעור?
בתנאי מזג ורמות זיהום האוויר אתם לא יכולים לשלוט – אבל ברמת וכמות החשיפה אליהם, יש לכם שליטה במידה. כשאתם יוצאים החוצה, הגנו על הידיים בכפפות עבות לחימומן בימים קרים או בכפפות של משי להגנה מפני קרינה אוּלְטְרָה סגולה (Ultra-violet, קרינת UV), זיהום אוויר ויובש. כשאתם מבצעים עבודות ניקיון ומלאכה השתמשו בכפפות ייעודיות ואל תשכחו למרוח קרם לחות אחרי שהן יסיימו את מטלותיהן.

כמו כן, הקפידו לשטוף את כפות הידיים במים חמימים ובסבון עדין ונגבו אותן בעדינות, ולאחר כל רחצת ידיים או גוף, מרחו קרם לחות עשיר. בקיץ ובימים לחים במיוחד, השתמשו בקרם לחות עדין יותר.

פעם בשבוע, הקדישו לכפות הידיים חצי שעה מזמנכם, לספא ביתי קצר שיעשה להן פלאים. השתמשו בפילינג-גוף או פנים לעיסוי נמרץ של הכפות העמלות, ולאחר רחצתן ככתוב לעיל וייבושן בניגוב עדין, מרחו עליהן חמאת שיאה, שמן קוקוס טבעי או קרם ידיים עשיר במיוחד ועטפו אותן בניילון נצמד. טיימר ל-15-30 דקות והן ירגישו ויראו הרבה יותר טוב. כמו כן, באפשרותכם לקחת את הספא לשלב הבא ולקבוע טיפול אצל קוסמטיקאיות המציעות טיפולים מיוחדים לכפות הידיים.

ומה עושה מי שסובל מהזעת יתר בידיים?
גם בימים חמים ולחים במיוחד, חשוב להשתמש בקרם ידיים מתאים, אבל המחשבה על כך עלולה להעלות זיעה בגב כפות ידיו של מי שסובל ממנה תכופות. להזעה בידיים יכולות להיות סיבות רבות: הלחות הארץ ישראלית הגבוהה, התרגשות לפני פגישה חשובה, התאהבות – חלקן חולפות עם הזמן, אף אחת אינה מחייבת בטיפול. כשהמקרים הללו נשנים בלי קשר למזג האוויר או מצב הרוח, והידיים מחליקות בכל מגע עם חפץ או מרטיבות את מי שאתם לוחצים לו את היד – יכול להיות שאתם סובלים מהזעת יתר בידיים וזה הרבה פחות נעים. לסובלים מבעיה זו יש פתרונות רבים, כולל שמירה על תזונה נקייה ממזון מעובד ככל האפשר, שימוש בצמחי מרפא וכן מכשיר PalmaDry אשר פועל בשיטת היונטופורזיס – המכשיר משדר זרם חשמלי נמוך בתמיסה מימית (מי ברז רגילים), הגורם להפרעה בבלוטות הזיעה ויבוש כפות הידיים והרגליים.

לסיכום, מהרגע שאנחנו מתחילים לזחול על גחוננו ועד יומנו האחרון, כפות הידיים שלנו משחקות תפקיד מרכזי בכמעט כל פעולה שאנחנו עושים. ככל שאנחנו מתבגרים ומשתמשים בהן יותר, השנים והניסיון משתקפות בהן ולכן, חשוב להקדיש להן תשומת לב מיוחדת, לסימנים עליהם הן מצביעות, לזמן והמאמץ הכרוך בטיפוחן, אחרי הכל, הן יעשו את כל העבודה בשבילך.

Back to top button