חדשות הארץמבזקים

תוכנית הרצף ״חמסה״ נחנכה באירוע הנצחה בבית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (ראשון) אירוע ההנצחה לזכרו של צביקה לוי ז״ל, אבי החיילים הבודדים, בו נחנכה תוכנית הרצף ״חמסה״ בהובלת קק"ל.

צביקה ז"ל היה פעיל חברתי שפעל שנים רבות למען אלפי חיילים מחוסרי אמצעים ומשפחות שכולות. במעמד הנצחתו, נחנכה תוכנית הרצף ״חמסה״, שהוקמה בשיתוף פעולה של קק"ל, הסוכנות היהודית והתנועה הקיבוצית, במטרה לתת מעטפת לעולים חדשים מרגע נחיתתם בישראל ועד השתלבותם המלאה בחברה. עוד השתתפו באירוע יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, יו"ר הדירקטוריון של קק"ל, רני טריינוס, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ומכובדים נוספים.

תכנית הרצף ״חמסה״ נחנכה באירוע הנצחה בבית הנשיא
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
 
נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: "אני שמח לארח כאן היום את תוכנית ״חמסה״, שהייתה לי הזכות להיות שותף לייסודה במסגרת תפקידי הקודם כיו״ר הנהלת הסוכנות היהודית, וגאה לארח כאן היום את החיילות והחיילים המשתתפים בתוכנית. במיוחד אני גאה לארח כאן את כל מי שעוסק במלאכת הקודש ואת משפחת לוי ולהנציח את צביקה לוי היקר, שפעילותו ותרומתו האדירה למען החיילים הבודדים בישראל הייתה אבן הפינה להקמת המיזם היפייפה הזה. זכיתי להכיר את צביקה היטב. כל שיחה איתו – על החיים, על שליחות עבור עם ישראל ועל חייליו הייתה תמיד מרגשת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תכנית הרצף ״חמסה״ נחנכה באירוע הנצחה בבית הנשיא
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
 
הנשיא ציין את חשיבות התוכנית ואמר: "'תוכנית חמסה' מעניקה ליווי מרגע העליה, לאורך השירות ובסיומו, ועד לקליטה מלאה; מעניקה פתרונות יצירתיים וחשובים, וממסדת את הקשר ההדוק וארוך השנים בין הקיבוצים לבין החיילים הבודדים, קשר לו אחראי במידה רבה צביקה לוי ז״ל."
 
לסיכום, הנשיא הודה לארגונים שלקחו חלק באירוע: "אני מברך על שיתוף הפעולה התקדימי שנוצר פה בין הסוכנות היהודית, הקרן הקיימת לישראל, התנועה הקיבוצית וכמובן תנועת הבונים דרור שאי אפשר בלעדיה, תנועה ערכית וחשובה. דעו שאנו תומכים בכם מבית הנשיא לאורך כל הדרך ושזהו ביתכם. לכל השותפים, תודה רבה. שאו ברכה!"

Back to top button