צרכנות

היעדים המומלצים ביותר לחופשה בקיץ 2022

החלטתם לפרגן לעצמכם חופשת קיץ בחו"ל? אלה המקומות שהכי כדאי לבקר בהם

 

אחרי שנתיים של קורונה ולא מעט שיבושים, גם של השגרה וגם של אפשרויות היציאה לחופשה, כולנו כמהים לבילויים מהנים בחו"ל. אמנם עדיין אי אפשר לומר בוודאות שהמגפה מאחורינו, אבל עושה רושם שהמין האנושי למד לחיות לצד הווירוס והווריאנטים העדכניים שלו – ועכשיו תשומת הלב מופנית לתכנון הקיץ הקרוב. כתבה זו מציגה את 5 היעדים החמים ביותר עפ"י מומחי תיירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שארם א-שייח' – לגלות מחדש את גן העדן בחצי האי סיני

פספורטניוז אתר חדשות התיירות של ישראל פרסם במרץ השנה כי ישראייר וארקיע יפעילו (החל מפסח) קו חדש – מנמל התעופה בן גוריון אל שארם א' שייח שבדרום חצי האי סיני. שתי החברות ישווקו הן כרטיסי טיסה והן חבילות נופש שכוללות גם מלונות שונים בעיר היפה אשר שוכנת בדרום מפרץ אילת.

האפשרות להגיע ליעד האטרקטיבי תוך שעה בלבד, ובנוחות מרבית, תוביל על-פי כל התחזיות ישראלים רבים מאוד לנפוש בשארם – שמציעה אתרי צלילה מרתקים, חופי ים משובחים, שפע אטרקציות ובעיקר מחירים משתלמים במיוחד.

עוד כדאי לדעת שמצרים משקיעה לא מעט משאבים בטיפוח העיר ובפיתוח התשתיות התיירותיות, ולא בכדי נוחתות לאורך הקיץ מדי יוםעשרות טיסות בשדה התעופה הבינלאומי של שארם א-שייח'. ביולי ובאוגוסט הטמפרטורות בעיר גבוהות מאוד, ולכן ההמלצה היא לתזמן את הנופש לחגי תשרי ואפילו באוקטובר ונובמבר מזג האוויר יאיר לכם פנים.

האטרקציות המרכזיות ביעד זה: העיר העתיקה והשוק שבה, מופע המזרקות המושקע במפרץ הכרישים (שמהווה גם אתר צלילה מעולה), ראס נצרני (אתר צלילה עם גן אלמוגים מרהיב עין), טיולים אל המדבר (ובפרט לג'בל מוסא דרך סנטה קתרינה), ושני המסגדים המרשימים El Sahaba ו-Al Mustafa.

מרוקו – להתחבר לקסם של קזבלנקה, מרקש ואגאדיר

גם מרוקו היא יעד חדש יחסית עבור ישראלים רבים. אמנם כבר לפני כ-20 שנים נפתחה עבורנו האופציה של ביקור בממלכה שבקצה המערבי של אפריקה, לחופי האוקיינוס האטלנטי, אבל הטיסות הישירות שהחלו לנחות במרקש ב-2021 הפכו את מרוקו לנגישה יותר – ולכן אטרקטיבית יותר.

במרקש תחוו קסם אמיתי – כשתגיעו לכיכר ג'אמע אל-פנא בשעת השקיעה ותפגשו שחקנים, להטוטנים, מספרי סיפורים, מרקידי נחשים, רוכלים בהמון דוכנים וכמובן תיירים רבים שמתהפנטים לאווירה הייחודית במקום. בשעות היום הכיכר מובילה לחלק העתיק של העיר ולרובע היהודי של מרקש. עוד אטרקציות בעיר הזו הן ארמון אל באדי, גני מאז'ורל ומסגד קוטוביה, ואם במקרה אתם חובבי גלישה, בעיירה סמוכה בשם אסווירה תמצאו עוד רבים כמותכם שנהנים מגלים מלהיבים.

תחנות נוספות מומלצות עבור טיול במרוקו הן קזבלנקה – שבה כדאי לבקר במוזיאון יהדות מרוקו וגם במסגד חסן ה-II; הרי האטלס ומדבר סהרה (ובפרט קניון טודרה והעיירה ווארזאזאת ששימשה כתפאורה לשלל סדרות וסרטים); וגם פאס ומקנס שבצפון מרוקו.

איסלנד – האי המבודד שמציע מפגש עם טבע מרהיב עין

איסלנד היא אחד המקומות הקרים ביותר בעולם, אבל בין מאי-יוני לאוגוסט-ספטמבר נעים באי כך שכדאי מאוד להגיע אליו (מה גם ששעות האור בקיץ ארוכות מאוד). הסיבה שבגללה ישראלים רבים נוהרים לאיסלנד ששוכנת בקצה הצפוני-מערבי של אירופה היא תופעות הטבע הייחודיות שמציע האי המבודד: קרחונים (גם בקיץ), פיורדים, הרי געש פעילים, אגמים אינספור, גייזרים וגם מפגשים מוצלחים עם בעלי חיים בסביבתם הטבעית.

האטרקציות שכדאי לשלב בכל טיול באיסלנד: גייסיר – פארק שיש בו שלל גייזרים כולל אחד שמתפרץ אחת למספר דקות; הלגונה הכחולה – אגם בצבע כחול עז עם מרחצאות גיאותרמיים מפנקים; מפל גולפוס; חצי האי סנייפלסנס – שבו תוכלו להתרשם מקרחון גדול, מדבריות לבה, עיירות ציוריות ופיורדים יפהפיים; שמורת הטבע הפראית סקפטאפל; תצפית אל לווייתנים עצומים בסמוך לעיירה בשם הוסאוויק; תצפית אל כלבי ים מתוקים בלגונת קרחונים בשם יוקולסארלון; ועוד ועוד.

פראג – רומנטיקה ואווירה של חופש

פראג בירת צ'כיה היא אחת הערים הרומנטיות ביותר בעולם. בנוסף שוררת בה אווירה של חופש ורצון לחגוג את החיים – כך שהיא מתאימה מאוד לחופשה שמציינת גם את החזרה לשגרה נורמלית ומלאת הנאות.

האטרקציות המרכזיות בפראג הן גשר קארל, כיכר ואצלב, כיכר העיר העתיקה, מאלה סטרנה, פארק לטנה, פארק סטורמבקה, ארמון קינסקי, המוזיאון הצ'כי לאמנות יפה, הרובע היהודי וגם סתם שוטטות ברחובות הנעימים של בירת פראג יכולה להיות חוויה מוצלחת מאוד.

ניו יורק – להתרחשויות בלתי פוסקות

עוד מקום אידיאלי לציין את החזרה לחיים שאהבנו לפני הקורונה הוא ניו יורק. העיר שמציעה אקשן בלתי פוסק נעצרה גם היא לתקופה מסוימת עקב הווירוס המדבק, אבל ידעה להתאושש וחזרה להוות אטרקציה אדירה לתיירים. בכל נקודת זמן תוכלו למצוא אינספור הזדמנויות ואפשרויות בילוי בעיר, מכל הסוגים – מוזיאונים, מסעדות, גורדי שחקים, פארקים (ובראשם כמובן הסנטרל פארק), הצגות ועוד ועוד. עוד כדאי לדעת שבקרוב צפויים אזרחי ישראל להצטרף לרשימת המורשים להיכנס לארה"ב למטרת טיול גם ללא ויזה – כדאי לעקוב אחרי הדיווחים, ולנצל את האופציה הזו.

Back to top button