בידורמבזקים

כשקלאסיקה נפגשת עם הסימפונית: קונצרט מחווה ליוסי בנאי בירושלים

ב-7 באפריל, תקיים התזמורת הסימפונית ירושלים, קונצרט מחווה מיוחד המוקדש ליצירתו הענפה של יוסי בנאי, אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית -במאי, שחקן, זמר ויוצר אהוב, חתן פרס ישראל ופרס התיאטרון הישראלי.

במסגרת הקונצרט, שעלה לראשונה באופן מקוון במסגרת פסטיבל סוף הקיץ של תיאטרון ירושלים, בתקופת הקורונה, ופעם ראשונה מתקיים מול קהל, יתקיים מפגש מעניין בין שני עולמות מוסיקליים: המוסיקה של יוסי בנאי בעיבודים של המאסטרו זיו קוז׳וקרו, ובעיבודים נוספים של פרופ' מיכאל וולפה והמלחין יואב שמש, בהשתתפות אלי גורנשטיין וקרן הדר.

אני וסימון ומואיז הקטן, מרוב אהבה, על כל אלה, וכמובן גם השנסונים שכה אהב בנאי והגיש צורה המיוחדת רק לו כמו אהבה בת עשרים, אל תלכי מכאן, מארגו, הגבירה בחום, הם חלק מהשירים שינוגנו בערב זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עבור אלי גורנשטיין, שחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע, זמר אופרה, במאי ומדבב ישראלי, וצ'לן, המפגש הזה הוא די מתבקש: "יוסי בנאי הוא אייקון, אין אחד שלא מכיר ואוהב את השירים שלו, ולא סתם לא מפסיקים להעלות ערבי מחווה בכל מיני מתכונות". ביחד עם קרן הדר, יספרו על בנאי, על השירים, כיצד הגיע לכתוב כל שיר ועוד. "במופע אני מנסה למצוא את החיבור שלי לשיר, וביחד עם העיבודים של זיו קוז'וקרו, וקרן הדר הנפלאה, השירים נשמעים אחרת ובאותו הרגע זה מרגיש שלי לחלוטין. לבנאי היה טעם טוב, הוא בחר שירים נהדרים, הערכתי אותו מאוד."

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים: "אנחנו שמחים שיש לנו את הזכות לעשות מחווה לאחד מגדולי אמני הבמה של ישראל, שיצירותיו מושמעות בכל בית, ומזמינים את כולם לערב של מוסיקה נפלאה".

כשקלאסיקה נפגשת עם הסימפונית: קונצרט מחווה ליוסי בנאי בירושלים
צילום: אבינה גולן

Back to top button