מבזקיםצבא וביטחון

פרסום ראשון: ראש מטה חיל האוויר הטיס את מסוק ה-CH-53K בארה"ב

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל איל גרינבוים, ביקר יחד עם קצינים נוספים בבסיס הצי האמריקאי Patuxent River במרילנד במהלך חודש פברואר, כך נמסר ממפקדת כוחות הצי. במהלך הביקור, קיבלו קציני חיל האוויר עדכון על ההתפתחויות האחרונות בתוכנית מסוק ה-CH-53K וביצעו טיסה משותפת על המסוק יחד עם צוותי האוויר של אנשי התוכנית.

הרמ"ט ואנשי חיל האוויר נפגשו עם הקצינים האחראיים על תוכנית המסוק, בהם מייג'ור ג'נרל גרגורי מזיילו וקולונל ג'ר פרין, אשר נתנו סקירה מקיפה על המסוק, ניסויי הטיסה שהתבצעו והצעדים הבאים הצפויים בהתאם לתכנון לוחות הזמנים.

צילום: NAVAIR

הביקור כלל טיסה משותפת במסוק, במהלכה הטיס הרמ"ט את מסוק ה-CH-53K יחד עם לוטננט קולונל לוק פרנק, הטייס והקצין האחראי על פריסת המסוק במארינס במסגרת יחידת הניסויים VMX-1, אשר ביצעה את מבחני הטיסה האחרונים למסוק כחלק מתהליך הקליטה במארינס. במהלך הטיסה, הודגמו יכולות המסוק, רזרבות הכוח הגדולות שלו ופוטנציאל הגידול שהוא מביא למשתמשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביקורו של תא"ל גרינבוים לתוכנית המסוק במארינס הוא הראשון שהתקיים לאחר החלטתה של מדינת ישראל לרכוש את מסוקי ה-CH-53K. משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב חתמה בסוף שנת 2021 על ההסכם (LOA) לרכש 12 מסוקים מתוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי, שיחליפו את מסוקי היסעור הוותיקים של חיל האוויר. עסקה בהיקף של כ-3 וחצי מיליארד דולר.

צילום: NAVAIR

מסוק ה-CH-53K יהווה את עמוד השדרה של כוחות המארינס לאספקה לוגיסטית ארוכת טווח. בנוסף, יתמוך בצרכיו המבצעיים של חיל האוויר הישראלי ויספק לכוחותיו פלטפורמה אמינה, מהירה, בטוחה ועם יכולות נשיאת משקל לביצוע כלל משימות התובלה הכבדה.

תוכנית מסוק ה-CH-53K עומדת בזמנים שהוגדרו למבצעיות ראשונית (IOC) במהלך שנת 2022. יחידת ה-VMX-1 במארינס השלימה לאחרונה את שלב ה-IOT&E (ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים), אשר כללו טיסה מבצעית לחילוץ מסוק H-60 של הצי האמריקאי משטח הררי בגובה 12,000 בצפון קליפורניה. המסוק שקל כשבעה טון וחולץ באמצעות מסוק CH-53K.

כל המידע על המסוק החדש – עוצמתי, מודרני ובעל יכולות מרשימות

Back to top button