חדשות הארץמבזקים

הטרגדיה בנתיבות: אברהם סעדיה ז"ל הוא הפעוט שטבע למוות בדלי צבע

הערב (שני) הותר לפרסום כי הפעוט בן השנה ו-3 חודשים שטבע מוקדם יותר למוות בדלי צבע בבית בנתיבות הוא אברהם סעדיה ז"ל.

הדיווח על האירוע התקבל במרחב נגב במד"א בשעה 17:54. החובשים מעוז ויברמן ואושר אסולין שהגיעו למקום רכובים על אופנועי מד"א סיפרו כי "כשנכנסו לרחבת הבניין ראינו את הפעוט מחוסר הכרה ומכוסה בצבע. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל ביצוע עיסויים והנשמות תוך כדי שאנחנו שואבים את הצבע שחדר לריאות בעזרת ציוד רפואי מיוחד. המשכנו בפעולות ההחייאה יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

גופת הפעוטה הועברה לבית החולים סורוקה בבאר שבע והמשטרה פתחה בחקירת הנסיבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בני המשפחה סיפרו כי הפעוט נעלם למספר רגעים. הוא יצא מהדלת האחורית בשעה שצבעו את הבית ונפל אל תוך הדלי, הוא אותר על ידי אחותו.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2012-2021) טבעו 19 ילדים בדלי או בגיגית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אנחנו נמצאים לפני חג הפסח, ובבתים רבים נערכים בימים אלו שיפוצים ונקיון יסודי, העלולים להיות מסוכנים בנוכחות ילדים. תינוקות ופעוטות הם סקרנים וחוקרים את סביבתם. אצל ילדים מתחת לגיל 5, הראש כבד יחסית לגוף ולכן הם נוטים ליפול עם הראש קדימה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים בנוזל – ולא משנה אם זה מים או צבע – הם במצב טביעה ולא יכולים לקום עצמאית או להתריע שהם במצוקה. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – לא משאירים חומרי שיפוץ ונקיון חשופים בסביבת הילדים. מרוקנים דליי מים מיד בתום השימוש ומקפידים לסגור את מיכלי הצבע".

אברהם סעדיה ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
צילום: דוברות מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button