מבזקיםפוליטי / מדיני

"ימנעו מסעות רצח המוניים": ברקת מקדם הצעת חוק שתאפשר ללוחמים משוחררים לשאת נשק

הצעת חוק חדשה שהגיש ח״כ ניר ברקת (ליכוד) מציעה כי כל לוחם משוחרר בעל הכשרת רובאי 05 ומעלה, יוכל לקבל רישיון נשק בהתאם לתבחינים. אם החוק אכן יאושר, יגדל מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה, דבר שלטענת ברקת יאפשר סיכול מהיר של כל מחבל והצלת חיי אזרחים חפים מפשע.

כיום הזכאים בעלי הכשרת רובאי 07 הם לוחמי החוד מחטיבות חיל הרגלים והיחידות המיוחדות בלבד, וגם הם רק בהתאם לקריטריונים מוגבלים. לעומתם, לוחמי שריון, משמר הגבול, הנדסה קרבית, תותחנים, איסוף קרבי, לוחמי חיל הים ורבים אחרים בעלי הכשרה קרבית – אינם זכאים. כך למשל, לוחם משמר הגבול שעוסק במשימות הגנה בירושלים או יהודה ושומרון, לא זכאי עם שחרורו לשאת נשק, על אף ההכשרה שעבר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב ברקת: ״לאור האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל, הן בעתות שגרה ובטח בחירום ובמלחמה, על האזרחים לקחת חלק במשימות הגנת המולדת. לפי נתוני משטרת ישראל במגזר הערבי ישנם יותר מ-100 אלף כלי נשק בלתי חוקיים. מתוך מאגר כלי הנשק הבלתי חוקי הזה יצאו פיגועי טרור רצחניים, ולפי תרחישי הייחוס, במלחמה הבאה בעת שצה״ל יילחם במדינות אויב, חלק מכלי הנשק הללו ישמשו את ארגוני הטרור בתוך מדינת ישראל. עוד טוענת המשטרה כי המציאות המבצעית לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות וכי משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף ברקת: ״אי לכך, נדרשת היערכות מחודשת לאתגרי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל, אשר תתבסס על מענה אזרחי שיסייע לגופי הביטחון. כפי שבצה״ל צבא המילואים מתגבר את הצבא הסדיר, כך ראוי לתגבר את המשטרה ביכולות האזרחיות וכך לתת מענה להיקפי הטרור והאלימות הניצבים בפנינו. את היכולות של אזרחים, יוצאי יחידות קרביות, למדנו עוד בגל הטרור שפקד את ירושלים בשנת 2015 כאשר שליש מהפיגועים סוכלו על ידי אזרחים חמושים ששהו בקרבת מקום. אזרחים אלה הצילו חיים רבים ומנעו מסעות רצח המוניים״.

ח"כ ברקת אמר: ״מטרת הצעת החוק החדש היא לאפשר סיכול מהיר של פיגועי טרור תוך מינימום זמן בכל חלקי המדינה, זאת באמצעות מתן רישיונות נשק ליוצאי יחידות קרביות ברמת רובאי 05 ומעלה, המוכשרים להילחם את מלחמות ישראל ועוברים הכשרה מקיפה בנשק, וביכולתם לנטרל מחבלים ולהציל חיים. כשהייתי ראש העיר ירושלים והתמודדנו עם גל טרור קראתי לאזרחים לשאת נשק וכך שליש מהפיגועים בירושלים סוכלו על ידי אזרחים חמושים, אני אחד מהם. בזמן שבמגזר הערבי מסתובבים מאות אלפי כלי נשק לא חוקיים והמשטרה לא מצליחה להתמודד עם כל הזירות, על האזרחים לקחת חלק במשימת הגנת המולדת ולהציל חיים. זהו צו השעה״.

צילום: דוברות הכנסת- עדינה ולמן

Back to top button