מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ לפיד: "כוחות הביטחון ניצבים בפני ימים מתוחים"

שר החוץ, יאיר לפיד ושורה ארוכה של חברי כנסת הגיבו לפיגוע הירי הרצחני הערב (שלישי) בבני ברק ולשורת הפיגועים בשבוע האחרון שגבו את חייהם של 11 בני אדם.

מדברי לפיד: "‏ערב קשה מאוד. טרור אלים ואכזרי פוגע באזרחים חפים מפשע. הלב עם המשפחות שהבשורה הקשה מכל הגיעה הערב לביתם. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים וחיזוק למשפחותיהם. מדינת ישראל חזקה, נילחם בטרור בכח ובנחישות. כוחות הביטחון ניצבים בפני ימים מתוחים אני מחזק אותם ומתפלל שישובו הביתה בשלום."

יאיר לפיד נואם בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן.
צילום: רונן טופלברג

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון: ערב קשה נוסף של טרור רצחני. לבי עם משפחות הנרצחים ואני מאחל החלמה מהירה לפצועים. ישראל במצב חירום ובו יש לפעול לטיפול שורשי בשורת נושאים: שוהים בלתי חוקיים פלסטיניים ומרחב התפר. תפוצת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית.
עיבוי כוחות המשטרה והבטחון בשטח בטווח הקצר, אך גם גיבוש מענה אסטרטגי לנוכחות משטרתית וביטחונית רחבת היקף שתוכל להתמודד עם אתגרי בטחון הפנים, המשילות והפשיעה החמורה – הגדלת משטרת ישראל. עיבוי השיטור העירוני. הקמת משמר לאומי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש השב״כ לשעבר, חה״כ אבי דיכטר: : "שוב ערב קשה, מדמם וכואב. מחבל רוצח אנשים רק כדי לרצוח יהודים. מדינת ישראל חייבת לנהוג ביד קשה ובנחישות מול גל הטרור הפלסטיני, מבית ומחוץ. צריך להרתיע ולהקשות על המחבלים שבדרך, להתריע ולסכל את הרוצחים."

"שיגרתי מכתב חירום לשר המשפטים סער ובו דרשתי לכנס את מליאת הכנסת לקידום הצעת החוק שלי לשלילת אזרחות ממחבלים ישראלים, הצעות שנדחו בוועדת השרים שבראשותו והופלו בהצבעות על ידי הקואליציה. זה הכלי הראשון שאיתו נשיב את הביטחון האישי לאזרחי ישראל. אני שולח חיבוק מנחם למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים – לב כולנו עמכם. יישר כח ללוחמי המשטרה שבלמו את מסע הרצח. ביחד ננצח גם את גל הטרור הזה." הוסיף דיכטר.

השר לשעבר ישראל כ״ץ קורא לממשלה להכריז על מצב חרום לאומי: "שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים בפיגוע הטרור הרצחני הערב בבני ברק. הממשלה חייבת להפנים שאנחנו ניצבים מול גל טרור מתוכנן ופיגועי השראה שנלווים אליו ולהיערך בהתאם. אני קורא לממשלה להתכנס עוד הלילה, להכריז על מצב חרום לאומי ולקבל את כל ההחלטות הנדרשות בתחום בטחון הפנים, אשר יכללו: תגבור כוחות, הרחבת המעצרים, סגר, גירוש משפחות מחבלים מעורבות, מעצרי מנע, הריסת בתים וקביעת עונשי מינימום חמורים למעורבים ולמסייעים לטרור. אם צריך חקיקת בזק בכנסת אנחנו נתמוך בה ובכל צעד שיידרש עד להשבת השקט לרחובות ישראל."

חה"כ יאיר גולן: ‏האזרח הישראלי שואל מה עושים, אז בשלב ראשון בואו נדבר על חיזוק ההפרדה בין ישראל ליהודה ושומרון, וזאת על ידי: סגירה הרמטית של גדר ההפרדה, מניעת לימודים אקדמיים של ערביי ישראל במכללות ובאוניברסיטאות הפלסטיניות, מניעת כניסת ערבים ישראלים לשטחי A ו-B, ‏ושיפור האיכות במעבר והבידוק במעברים. את כל אלה אפשר לבצע מחר ומחרתיים, וחבל שרק בעת הסלמה ביטחונית אנחנו נזכרים כי מהפלסטינים חייבים להיפרד."

שר התיירות, יואל רזבוזוב, עדכן את ששת שרי התיירות המתארחים כעת בישראל, בפרטי הפיגוע. בהודעתו כתב השר: "לצערי לפני זמן קצר אירע עוד אירוע ביטחוני שמטיל צער כבד על ארצנו כולה. חמישה אזרחים ישראלים נרצחו הערב, על רקע לאומני. אני מכיר בחוסנה של מדינתנו, וכפי שידענו להתגבר על אירועים ביטחוניים בעבר, נדע לגבור גם על זה. אני בטוח שאתם שותפים מלאים שלי לצער ולכאב משפחות הנרצחים, ואני משוכנע שנמשיך להיות שותפים לקידום התיירות וליחסים המדיניים שלנו. מי ייתן ולא נצטרך לדון עוד באירועים מסוג זה".

השר נחמן שי כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״׳מרץ השחור׳ היה כבר ב2002, לא יהיה עוד אחד. כולם זוכרים איך הסתיים הגל ההוא. גם הפעם ישראל תוכל לטרור, אני מחזק את כוחות הביטחון ומשוכנע כי יניחו ידם על המחבלים וסייעניהם. תנחומי למשפחות הנרצחים בשעתם הקשה והכואבת. נמשיך בדרכנו וננצח.״

Back to top button