חדשות הארץמבזקים

מסע ירי אכזרי: חמישה נרצחים בפיגוע בבני ברק

אתמול (שלישי) בשעה 20:02 התקבלו קריאות רבות בקווי החירום של מד"א ומשטרת ישראל על שמיעות קולות ירי ונפגעים ב-3 זירות סמוכות ברחובות הרצל, השניים וז'בוטינסקי בבני ברק. למקום הוזנקו מיד כוחות רבים של משטרה ומגן דוד אדום הכוללים ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי חירום.

החובשים והפראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שלושה גברים בשנות ה-30 שנפגעו באורח אנוש מירי ברחוב השניים ואת מותו של גבר כבן 40 שנפגע באורח אנוש מירי ברחוב הרצל. נפגע חמישי, שוטר שנורה כאשר ניטרל את המחבל, פונה לבי"ח בלינסון תוך כדי פעולות החייאה שם נקבע מותו. סה"כ בפיגוע הקשה, 5 הרוגים.

צילום: אהרון פישר, תיעוד מבצעי מד"א

חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר: "אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור והוא לא הצליח לירות ובכך ניצלתי. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושת גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אהרון פישר, תיעוד מבצעי מד"א

חובש מד"א ליפא הירש שהיה בתחנת מד"א הסמוכה ושמע את הירי סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ- 100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

צילום: אהרון פישר, תיעוד מבצעי מד"א

חובש רפואת חירום במד"א דניאל אמזלג שפינה את השוטר לבית החולים סיפר: "הפצוע סבל מפצע ירי בגופו והיה במצב קריטי. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ, נאבקנו על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הרופאים בחדר הטראומה המשיכו את הטיפול הרפואי ואת פעולות ההחייאה אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן הם לצערנו נאלצו לקבוע את מותו".

צילום: אהרון פישר, תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות המשטרה

מבדיקת הפיגוע עולה כי המחבל, דיא חמארשה, בן 27 תושב הכפר יעבד, שבצפון-מערב השומרון הגיע לבני ברק כשהוא חמוש ברובה סער. הוא החל להסתובב ברחובות העיר וביצע ירי לעבר עוברי אורח. מסע שנמשך דקות ארוכות (כ-8 דקות לפחות) בשלוש זירות.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני שוטרים רכובים על אופנוע הבחינו במחבל, חתרו למגע ובמהלך קרב יריות הצליחו לנטרל אותו, אחד השוטרים, רס"מ אמיר חורי נפצע באורח אנוש במהלך חילופי האש והוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.

ארבעה אזרחים נוספים נרצחו בפיגוע, שמו של אחד מהם שהותר לפרסום הוא יעקב שלום ז"ל בן 32 תושב שכונת פרדס־כץ בבני ברק. נרצח נוסף הוא הרב אבישי יחזקאל ז"ל, בן 29 תושב בני ברק, בוגר ישיבת "משכנות התורה", מלמד בתלמוד תורה "אור דוד" בשכונת פרדס־כץ בעיר. השאיר אחריו את רעייתו ובנו הפעוט בן שנתיים. שני הנרצחים האחרים הם עובדים זרים ממדינות חבר העמים לשעבר – סאשה ודימה.

השוטר רס"מ אמיר חורי ז״ל שנרצח בפיגוע בבני ברק. יהי זכרו ברוך!
יעקב שלום ז"ל נרצח בפיגוע בבני ברק. יהי זכרו ברוך!
הרב אבישי יחזקאל ז"ל שנרצח בפיגוע בבני ברק. יהי זכרו ברוך!
סאשה ודימה ז"ל שנרצחו בפיגוע בבני ברק. יהי זכרם ברוך!
נצ"מ דני חדד, מפקד מרחב דן. צילום: דוברות המשטרה

עשרות מתנדבי זק"א תל אביב פעלו במשך שעות כדי לנקות את הדם ולאסוף את הממצאים בזירת הפיגוע הרצחני. כמו כן, המתנדבים טיפלו בכבוד הנרצחים, סייעו למשפחות בעריכת הלווייה והקבורה ועומדים לצד המשפחה בשעות הקשות.

צילום: זק"א תל אביב
צילום: זק"א תל אביב
צילום: זק"א תל אביב
מנכ"ל זק"א תל אביב צבי חסיד בזירת הפיגוע בבני ברק

המחבל היה בעברו אסיר בכלא קציעות בגין סחר באמל"ח והשתייכות לארגון טרור והשתחרר באוקטובר 2015. ככל הנראה הוא מזוהה עם ארגון פת"ח. שני מחבלים נוספים שסייעו לו נעצרו על ידי שירותי הביטחון.

רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר חורי ז"ל, סיפר כי המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16. "איך שהגענו לרחוב הרצל הבחנתי במחבל מכוון עלינו" אמר ע' והוסיף "המחבל ירה כדור על השותף שלי שנפל. ניהלנו קרב של כמה שניות וחיסלתי אותו עם האקדח שלי".

צילום: דוברות המשטרה
מפקד מחוז ת"א ניצב עמיחי אשד בזירה. צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי שוחח הלילה בטלפון עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם רס"מ אמיר חורי ז"ל ולאחר מכן שוחח עם ג'ריס, אביו של אמיר ז"ל.

רס"מ ע' סיפר למפכ"ל על שאירע ועל ניטרול המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16.

המפכ"ל אמר לרס"מ ע': "אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז"ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר ז"ל.

בנוסף שוחח המפכ"ל בטלפון עם ג'ריס חורי אביו של השוטר אמיר חורי ז"ל שנרצח במהלך הפעולה ההירואית לחיסול המחבל.

ג'יריס, אביו של אמיר ז"ל סיפר למפכ"ל שהם משפחה של שוטרים וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף ג'ריס סיפר למפכ"ל שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בשש בערב בה סיפר לו אמיר ז"ל שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי.

המפכ"ל אמר לג'ריס, אביו של רס"מ אמיר ז"ל: "אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל. זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה. משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button