מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "נוודא שיהיו הרבה יותר שוטרים בשטח, המחבלים רוצים לראות מהומות"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לפני זמן קצר (רביעי) בחשבון הטוויטר לפיגוע הטרור אמש בבני ברק: ‏"הטרור הלם בישראל בפעם השלישית תוך שבוע. חמישה בני אדם נרצחו אתמול בדם קר, בינהם שוטר שנרצח בעודו חותר באומץ למגע עם המחבל, ומונע נפגעים נוספים. לבנו עם משפחות הנרצחים. אנחנו מתפללים לשלומם של הפצועים. אתמול בלילה קיימנו הערכת מצב ביטחונית עם המפכ"ל, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, וכל גורמי הביטחון. החלטנו לעלות לרמת הכוננות הגבוהה ביותר מאז מבצע "שומר חומות" ולתגבר באופן משמעותי את הכוחות בשטח."

לפיד פירט: "‏בטווח המיידי, גם צה"ל יתגבר כוחות ביהודה ושומרון ובעוטף עזה. במקביל אנחנו נגדיל ונחזק באופן משמעותי את המשטרה ואת מג"ב. מדינת ישראל צריכה הרבה יותר שוטרים בשטח, ואנחנו נוודא שזה יקרה. מטרת הטרור אינה רק לרצוח חפים מפשע אלא גם לגרום לנו לשנוא ולכעוס אחד על השני. לערער ולפרק את החברה הישראלית מבפנים. לגרום לחילופי האשמות שיובילו לאלימות. המחבלים רוצים לראות מהומות אלימות ברחובות ישראל. ‏גילויי הסתה ושנאה לא מחזקים את הבטחון. הם רק מייצרים פחד ושיתוק ומעמיסים על כוחות היבטחון עוד יותר. אנחנו לא ניתן למחבלים לקבוע את המדיניות שלנו, ולא ניתן למחבלים לקרוע אותנו מבפנים."

לסיום כתב: "‏הנשק הכי טוב שלנו מול הטרור, הוא יכולת העמידה של החברה הישראלית. אנחנו נעמוד בגל הטרור הזה, כמו שעמדנו במלחמות ובאינתיפאדות. מול התמונות הקשות אנחנו צריכים להתאחד ולשמור על קור רוח. ‏הנשק הכי טוב שלנו מול הטרור הוא אחדות מדינת ישראל ואזרחיה. הדבר שהמחבלים מנסים להרוס היא עוצמתה של מדינה חזקה וגאה, שומרת חוק, שבה כוחות הבטחון מקבלים גב מלא ואת השקט הדרוש לפעול נגד הטרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר החוץ, יאיר לפיד, יצא לפני זמן קצר (רביעי) בהצהרה מיוחדת עם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן ושר החוץ האמירתי, השייח עבדאללה בן זיאד.
צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

Back to top button