צרכנות

ובחרתם שטח בפסח: טיולים לאביב 2022

קרדיט תמונה: Shutterstock

איך יודעים שבא אביב? כולם נינוחים בהרבה, משתחררים מבגדי החורף, מפשירים מהקור ויוצאים לטייל ברחבי הארץ. הנה כמה המלצות למסלולים מהנים ומתאימים במיוחד לפסח 2022

זאב נחמנזון

האביב כבר בפתח ואיתו גם ניחוחות של חוץ, חופש, מזג אוויר נעים ושפע של מקומות, מסלולים ואתרים קסומים בהם התברכה ארצינו היפה. אלא שכצפוי, ובפרט אחרי שנתיים שבמהלכן כמעט ולא יצאנו מהבית, ודאי שלא כדי לטייל, האתרים המוכרים הולכים להיות צפופים ועמוסים במבקרים, והדרכים אליהם תהיינה פקוקות למדי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה שחווית העמידה בפקק בימי החג אינה חייבת להיות חלק מהטיול שלכם, אספנו עבורכם מספר המלצות למסלולים חוויתיים במיוחד בכל חלקי הארץ, אשר ניתן גם להגיע אליהם בקלות ובנוחות. גם אלו מביניכם ששמירה על סביבה ירוקה קרובה לליבם, נהנים מחדשנות טכנולוגית ובבעלותם רכב חסכוני – ימצאו כי טווח הנסיעה ברכב החשמלי החדש שלהם מספיק דיו כדי להביא אותם לאן שרק ירצו בישראל, גם אם בחרו לצאת להרפתקה ממושכת של כמה ימים, שכן ברחביה כבר פרוסות עמדות טעינה רבות. אז, שנצא לדרך?

קרדיט תמונה: Shutterstock

כבוד השופט – רמות מנשה

רמות מנשה הוא אזור יפהפה בדרום הכרמל ובשעה שרבים עטים על שמורת הכרמל, נחל השופט הזורם ברמות מנשה צפוי להיות פחות עמוס, ולא פחות יפה. הגשמים העזים שירדו החורף מילאו את הנחל והשקו את הצמחייה הירוקה בסביבתו. את הרכב תחנו בחניון חרובים, שם בדיוק מתחיל המסלול המעגלי ותוכלו ליהנות מהליכה קלילה על דרך משולטת, עם גשרים, מאגרי מים ונוף הררי של הכרמל. אל תשכחו לקחת איתכם כיבוד וצידה לפיקניק בחניון היפה. הכניסה ללא תשלום וללא הרשמה.

ועוד סוד בסביבה: עין ריחניה

ברמות מנשה מסתתר מסלול טבעי וסודי. אם תמצאו את מפלוני עין ריחניה תגיעו למנהרה חשוכה ומוקפת צמחיה שלאורכה, פזורים מפלונים קטנים, מים זורמים ובריכה חביבה שתגרום לכם להסיר נעליים ולשכשך את הרגליים במים הקרירים. ביקור קליל ומפתיע, שיוסיף קצר סיפור ומסתורין לטיול שלכם.

שימו אודם בווייז

הכבישים לצפון רמת הגולן עשויים להיות צפופים אך אם יוצאים מוקדם בבוקר ומפנים זמן לנסיעה, מגיעים למקומות נפלאים. אחד מהם הוא הר אודם. אנו מתייחסים לאיזור כולו וזאת משום שיש את יער אודם היפהפה והרחב, שבו ניתן לטייל במסלולים קצרים וליהנות מטבע ירוק רב, מגוון עצים ישראליים בשיא פריחתם כמו גם מחיות בר וביניהן חזירים, שועלים, נברנים, קיפודים ודורבנים החיים ביער.

הכניסה לשמורת היער אינה בתשלום אך אם תרצו חוויה תיירותית יותר, תוכלו לבקר ביער האיילים הסמוך ולפגוש ממש מקרוב את האיילים הרבים במתחם. כדאי להביא בחשבון כי אטרקציה זו היא בתשלום, ויש בה גם נוכחות רבה יותר של מבקרים.

המלצה נוספת היא ביקור ביקב הר אודם. היקב המשפחתי מציע יין משובח ולא מעט טעימות ממנו אך מעבר לכך, מארח במרכז המבקרים ונותן הסברים מרתקים על ההיסטוריה של המקום – דרך ייצור היין, ההצלחה והאתגרים שבהקמת יקב בגובה שכזה.

קרדיט תמונה: Shutterstock

מים יש: עין עבדת

על אף שמדובר באיזור הומה לרוב, דווקא חופשת הפסח היא הזדמנות נהדרת לבקר בעין עבדת. בימי חול המסלול המדברי והיפהפה של עין עבדת תחתון רצוף בתלמידי בית ספר, ומאחר ומדובר בכזה שיש ללכת ולחזור דרכו – ישנם מעברים שבהם יכול להיווצר עומס. אז בדיוק כשהילדים בחופש, זה הזמן האידיאלי לצאת איתם וליהנות משביל מקסים בין גבי מים, לראות את המפל השופע, לתצפת על נחל צין וקירותיו הצהובים ואם יהיה לכם מזל ותצליחו לשמור על הליכה שקטה – אולי גם תזכו לראות יעלים ושפני סלע בסביבה.

הכניסה לשמורה היא מחניון עין עבדת תחתון ואינה בתשלום, אך יש להירשם מראש. ואם כבר הגעתם – את הטיול תוכלו לקנח בביקור בצריף בן גוריון הסמוך, לקבל ולתת שיעור על צניעות ואמונה בנגב ובמדינת ישראל.

שמור ומחודש: גן לאומי מגדל צדק

שמורת מגדל צדק הייתה סגורה במשך תקופה ארוכה לצרכי שיקום ושימור. ממש לאחרונה היא נפתחה מחדש לציבור והיא מציעה למבקריה לא מעט חוויות. הגן הלאומי מתפרס על גבעה רחבה הצופה על מעבר אפק. בראש הגבעה מחכה מצודה צלבנית היסטורית אשר טיפוס לחלקה העליון, יתגמל אתכם בתצפית מדהימה על הסביבה. כחלק משיקום השמורה נבנתה בגן טיילת שבה ניתן להתהלך גם עם עגלות.

בנוסף לנוף ולמצודה, תוכלו להגיע גם עד שפתי בריכות החורף המלאות במקום ולראות את החיות והצמחיה השוקקת סביבן. הכניסה לגן מחוייבת בהרשמה מראש.

לסיכום, ארצנו התברכה בשלל מקומות קסומים, היסטוריים ומיוחדים שאפשר לצאת ולטייל בהם בכל עת. נצלו את חופשת החג כדי ליהנות באחד מהם עם ילדיכם, הצטיידו בהתאם ותכננו את יום הטיול מראש – בין היתר לשם תזמון העצירות ותדלוק הרכב בעת הצורך, או הטענתו של זה החשמלי שלכם, אם בבעלותכם כזה.

חג שמח וטיול מהנה!

Back to top button