מבזקיםמשפטי/פלילי

שני סטודנטים באוניברסיטה העברית נעצרו בחשד שהסיתו לטרור

ח"כ איתמר בן גביר פנה היום (רביעי) לרקטור האוניברסיטה העברית, פרופ׳ ברק מדינה, בעקבות מעצר שני סטודנטים באוניברסיטה העברית לאחר שהשניים שרו שיר הסתה התומך וקורא לטרור. בן גביר ביקש "לפעול בנחישות אל מול הטרור הגואה ולזהות כל סימן לתחילתו של אירוע טרור נוסף."

במכתבו ציין ח"כ בן גביר: "שמחתי לשמוע כי אל מול הסטודנטים המסיתים היו סטודנטים שוטרים שיכלו לעצור את ההסתה באותו הרגע". בן גביר הוסיף: "התפלאתי לשמוע כי האוניברסיטה לא נתנה גיבוי מלא לאותם סטודנטים שפעלו לעצירת האירוע. ברצוני לשמוע איך האוניברסיטה מתכננת למנוע מקרי הסתה ואפילו מפגעים, כדי לשמור על ביטחונם של הסטודנטים".

מפרופ' מדינה נמסר בתגובה לח"כ בן גביר: "אנחנו שותפים לדאגה מפני גל הטרור הגואה ופועלים כמיטב יכולתנו להבטיח את שלומכם של כל באי הקמפוס של האוניברסיטה העברית. השאלה באילו מקרים מוצדק להגביל ביטויים פוגעניים היא כידוע סבוכה, וההכרעה אם ביטוי מסוים עולה כדי הסתה לאלימות או לטרור, שהיא כמובן אסורה, מחייבת בחינה של תוכן הדברים שנאמרו, הנסיבות שבהן הופץ המסר, השפעתו של הדובר על קהל השומעים והיבטים נלווים. לאור מורכבות זו, עמדתנו העקרונית היא שמלבד מקרים מובהקים, זה מסוג הנושאים שבהם ההכרעה צריכה להיות מסורה למערכת אכיפת החוק, ולא לרשויות האוניברסיטה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button