כלכלהמבזקים

גדעון סער מקדם: הפחתה דרמטית בריבית של החייבים בהוצאה לפועל

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, יביא ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים לחקיקה תיקון היסטורי לריביות של חייבים בהוצאה לפועל – מהלך להפחתה דרמטית בריבית הפיגורים, והפיכתה לתמריץ מעודד תשלום במקום אמצעי שמייאש את החייבים ומנפח את חובותיהם. המהלך יוביל להפחתה של כ-60% עד 70% בשיעור התשלום שחייב יצטרך לשלם בגין איחור בתשלום החוב, אם יתמיד בפריסת התשלומים שנקבעה לו.

ועדת שרים לחקיקה צפויה לאשר שתי הצעות חוק ממשלתיות – הצעת החוק של שר המשפטים ושר האוצר לתיקון חוק פסיקת ריבית והצמדה, והצעת החוק של שר המשפטים לערוך תיקון היסטורי משלים בחוק ההוצאה לפועל. המהלך צפוי להשפיע באופן דרמטי על חלק גדול מאוד בציבור: למשל חייבים בהוצאה לפועל שתיקיהם נפתחו בגין פסקי דין, חוזי שכירות, חוזים צרכניים, ושיקים חוזרים, וכן חייבים רבים אחרים שהם צדדים לחוזים פרטיים שאימצו את מנגנוני הריבית שבחוק פסיקת ריבית והצמדה.

המהלך משקף את תפיסת עולמו של שר המשפטים הרואה בחשיבות הכלכלית והחברתית הרבה שיש לשיעורי הריביות המשולמות בגין חובות. יש לריביות אלו השפעה משמעותית ביותר על מצבם של החייבים בישראל, על התמריצים שלהם לשלם את חובותיהם כמו גם על סיכוייהם להצליח לעשות זאת. יש להן כמובן השפעה משמעותית גם על הנושים בישראל ועל סיכוייהם לקבל את כספם בתוספת הפיצוי הראוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר סער: "לחוק המוצע השפעה דרמטית על המציאות הכלכלית של אנשים רבים שבמקום להחזיר את החוב עצמו, עוסקים בהחזרת הריביות ובכך מאבדים שליטה על חובותיהם. החוק מאוזן ומבטיח כי הזוכים יקבלו פיצוי הולם על הנזק שנגרם להם בשל עיכוב בתשלום לצד יצירת תמריצים אפקטיביים אשר ישמשו כגורם מניע לתשלום החובות ולא יהפכו לחסם לתשלומם. אני מודה לשר האוצר על השיתוף פעולה המלא בקידום החקיקה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת

Back to top button