מבזקיםפוליטי / מדיני

השר אלקין: "כל משפחה בישראל יכולה לאמץ משפחה עולה מאוקראינה"

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין קיים היום (רביעי) ריאיון לעופר פטרסבורג בוועידת החוסן החברתי הכלכלי של "ישראל היום" מבנייני האומה בירושלים.

שר השיכון והבינוי זאב אלקין, שהתייחס לפיגוע אמש בכך שאמר כי "פעמים רבות המחבלים הם מסתננים ולא עובדים מורשים".

הוא התייחס למשבר הדיור ואמר: "הלוואי ודירה חדשה הייתה עולה מיליון שקלים המחירים הם הרבה יותר גבוהים, ואחד הדברים הראשונים שעשיתי היה להביא את המדינה לוותר על חלק מההכנסות על הכסף בטענה שצריך לתת הנחות לזוגות צעירים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר אלקין: "לצערי ישראלים לא הולכים לענף הבניה ולמרות שהשכר גבוהה, ישראלים לא רוצים לקחת חלק. חלק מהפיתרון ה ידיי עובדות מחו"ל. הגדלנו את המכסה. כמובן צריכים גם עובדים פלסטינים. יש תקופות שבהן נכון לעשות הולד ולספוג את הנזקים אבל נצטרך ידיים פלסטיניות בענף הפניה. זו תפקיד מערכת הביטחון איך הכי נכון והכי בטוח לעשות את זה. הרבה פעמים איך שהמפגעים פועלים זה דרך מסתננים ולא עובדים מורשים".

לדבריו, "אין דבר כזה ללא תב"ע, מה שמשווק הכל עם תב"ע. נכון שההגרלות לפני היתר בניה. רוב מוחלט של המשפחות שזכו במחיר למשתכן קנו בהנחה משמעותית."

לשאלה האם מחירי הדירות יעלו השנה, כפי שהצהיר שר האוצר ליברמן, ענה אלקין כי: "יש כבר נביא אחד בממשלה, לא צריך נביא שני. השנה הזאת היא שנת שיא בעסקאות והתחלות בניה. השנה נגריך 30 אלף דירות, אומנם מול הזכאים זה לא מספיק אבל זה משמעותי. בגלל שרשות מקרקעי ישראל תצטרך לוותר על הכנסותיה. ברור שגל עליה שמגיע ולא יודעים ללמוד את היקפו הוא אתגר לנושא הדיור כי הוא מגיע לשוק עם מחסור וחייבים צעדי חירום."

"לא יהיה מנוס מקראוונים, מתכוונים להשתמש גם ביכולות במגזר הכפרי. אני לא מאושר מזה אבל 3 פעמים בחיי גרתי בקראוון אבל זה חלק מהפיתרון. בנוסף, סיכמנו שמשפחה שתקבל זכות לסיוע בשכר דירה תקבל אותו ואם תהיה משפחה ישראלית שתאכסן אצלה עולים חלק מהכסף היא תוכל לתת למשפחה הותיקה". הוסיף.

צילום: אורן בן חקון-ישראל היום

Back to top button