מבזקיםצבא וביטחון

מחבל פצע קשה נוסע אוטובוס בגוש עציון וחוסל

מחבל דקר לפני זמן קצר (חמישי) גבר בן 28 בתוך אוטובוס בצומת נווה דניאל סמוך ליישוב אלעזר בגוש עציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א יחדעם חובשי איחוד הצלה העניקו לו במקום טיפול רפואי והוא פונה לבי"ח שערי צדק במצב קשה בהכרה ועם פצע דקירה. המחבל חוסל על ידי נוסע אחר ששהה באוטובוס.

ד"ר אלון רפאל רופא מתנדב באיחוד הצלה מסר: "לדברי עוברי אורח הנפגע נדקר ע"י המחבל בתוך האוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר שמצבו התייצב הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים במצב בינוני".

חובש מד"א ליאור שאשא סיפר: "הפצוע ישב בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר במהלך הנסיעה בסמוך לנווה דניאל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה ובמצב יציב שם הורדם והונשם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״מדובר במחבל שעלה לתוך אוטובוס ופצע את אחד הנוסעים, תושייתו של אזרח על האוטובוס שנטרל את המחבל מנע פיגוע קשה יותר. הנוסע כבן 30 פונה ע״י מד״א לביה״ח שערי צדק במצב קשה. המחבל הרוג במקום.״

בבית החולים שערי צדק עדכנו כי מצבו של הפצוע מוגדר כעת קשה, וכי הוא עבר הערכה וייצוב ראשוני ביחידת הטראומה והועבר לחדר ניתוח.

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) תקף: "גם מאה מסיבות עיתונאים מקושקשות לא יעזרו להם. הם לא מסוגלים, כי הם שבויים בידי התנועה האסלאמית, וגם כי הם פשוט חלשים. אבל בעיקר, כי הם באמת מאמינים שבזמן טרור צריך להקל על הערבים והמפגעים, ושהרמדאן זו איזו הצדקה לטרור נגדנו. הם באמת חושבים שהיהודים אשמים. ולזה שום תכנית לא תעזור."

מארגון בצלמו נמסר: "ראש הממשלה נפתלי בנט כעת זה בידיך הורה להרוס את בית המחבל "שרק" פצע יהודי עם מברג. וכדי באמת למנוע את הטרור הרצחני ואת מרחץ הדמים הבא צריך לעשות כפי המלצת השב"כ שמורה להרוס את בית המחבל על מנת להרתיע את משפחתו ואת המפגעים הבאים. הריסת בית המחבל תלויה בידיך ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ."

עוד נמסר: "אנא מנעו את מסע ההרג והטרור הבא ודרשו בתוקף את הריסת בית המחבל בקבינט המדיני ביטחוני. רק נזכיר שאתה ראש הממשלה נפתלי בנט זה שדרש מעל כל במה אפשרית להרוס בתי מחבלים "שרק" פצעו ושהנחיית היועמ"ש מתירה לבצע זאת."

שלמה נאמן: "מול טרור ערבי רצחני פועלים ביד חזקה ונחושה, לא מתבלבלים עם ועידות שלום ריקות מתוכן כשברחובות זורם דם יהודי"

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "פיגוע רודף פיגוע, קריסה לאומית אל מול אויב ערבי רצחני שלא מבדיל בין תושבי יהודה ושומרון לבין תושבי חדרה, בני ברק או באר שבע. הבוקר שוב פיגוע והפעם בגוש עציון, אלמלא תושייתו של תושב הגוש שפעל במהירות ובנחרצות כשחיסל את המחבל היינו חלילה סופגים אבדות קשות. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ומהר. מול טרור רצחני פועלים ביד חזקה ונחושה, לא מתבלבלים עם ועידות שלום ריקות מתוכן כשברחובות זורם דם יהודי. ההתקפות ימשכו כל עד הערבים היושבים בקרבנו לא יבינו שאנחנו בעלי הבית בארץ ישראל. את מלחמת העצמאות הזו ננצח רק כאשר נסיר כל סימן שאלה על עתיד הארץ."

נאמן הוסיף: "בשם כל תושבי הגוש אני שולח איחולי החלמה שלמה ומהירה לתושב הגוש שנפצע הבוקר בפיגוע ושוב מחזק את התושב שחיסל את בן העוולה. תושבים יקרים, תרכשו נשק אישי, תתאמנו בו ותיקחו אותו לכל מקום. האויב שירים את ידו על בני עמנו, חייב לפגוש את הכדור שלנו מידית ובכל מקום".

צילום : הצלה ללא גבולות
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
המברג באמצעותו בוצעה הדקירה. צילום: דוברות המשטרה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א
צילום: רפאל פאך, דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות שערי צדק
ד״ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, מדווח על מצבו של הפצוע
צילום: דוברות שערי צדק

Back to top button