מבזקיםתנועה ותחבורה

מהיום: רכבת חשמלית מירושלים למודיעין מכבים-רעות ב- 22 דקות בלבד

תושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה יוכלו החל מהיום (חמישי) להגיע לראשונה לירושלים בקו רכבת חדש. שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני ומנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, חנכו הבוקר את נסיעת הבכורה של הרכבת החשמלית, מתחנת נבון שבירושלים לתחנת מודיעין מרכז.

מעתה, יגיעו תושבות ותושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה מתחנת פאתי מודיעין לירושלים בתוך כ-22 דקות בלבד. קו הרכבת יפעל בכל ימות השבוע, כולל בימי שישי ובמוצאי שבת. בשלב הראשון הרכבת תפעל בתדירות של נסיעה אחת לשעה לכל כיוון ובהמשך, התדירות תגדל לשתי נסיעות בכל שעה לכל כיוון.

הפעלת הקו התאפשרה עם השלמת עבודות הרכבת על פרויקט "קשת מודיעין", המחבר את העיר מודיעין למסילת הקו המהיר לירושלים. העבודות כללו הקמת מסילה כפולה ומחושמלת באורך 5.2 קילומטרים, שלושה גשרים ומנהרה באורך של כ-650 מטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הפרויקט, תחנת פאתי מודיעין שודרגה והורחבה. השדרוג כלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה לתאורת LED, הקמת חניון חדש עם כ-700 מקומות חניה לרכב פרטי בצמוד למרכז עינב, והקמת גשר הולכות והולכי רגל המחבר את החניון לתחנת הרכבת, הכולל מעליות לנגישות מלאה.

ממחר משרד התחבורה ורכבת ישראל משפרים גם את שירות הרכבות בין ירושלים, תל-אביב והרצליה. קו הרכבת החשמלית בין ירושלים להרצליה יפעל מעתה בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה לכל כיוון.

במקביל, יורחב השירות גם בקווי הרכבת בין מודיעין לתל אביב ויעדים נוספים, ושעות הפעילות בהם יוארכו עד קרוב לחצות. קו מודיעין תל אביב יופעל גם בימי שישי ומוצאי שבת.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "חנכנו בהתרגשות היום חיבור רכבתי חשמלי של כ-22 דקות בקו מודיעין-ירושלים, שהתאפשר בזכות הרבה מאמצים. משרד התחבורה בראשותי משקיע בקיצור לוחות הזמנים של חשמול הרכבת וביצוע פרוייקטי תשתית נוספים כדי שכולנו נוכל להגיע ממקום למקום בצורה נוחה, אפקטיבית ובטוחה יותר בתחבורה הציבורית. בימים לא פשוטים אלה של אירועים כואבים וקשים אנחנו נעשה הכל כדי שהמרחב התחבורתי שלנו יאפשר ביטחון – אישי ולאומי. בביקורי השבוע באמירויות מצאתי שותפים לחזון של חיים טובים יותר, ונוכחתי לדעת שגם הם מעוניינים בקידום פרויקט "רכבות השלום" שיחבר בין ישראל לאיחוד האמירויות. היכולת שלנו לקדם את החזון של תחבורה ציבורית וחופש תנועה תלוי בעבודה של הרבה אנשי ונשות מקצוע וכמו שהגענו ליום הזה שאנחנו מחברות את מודיעין וירושלים בקו חשמלי, כך נמשיך לעשות בעתיד."

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר, ציין: "אנו מציינים היום אירוע חשוב בו אנו מחברים עיר ואם בישראל לבירה, פרויקט מורכב מבחינה הנדסית על תוואי שעובר במנהרה, תוך עבודה על קווים פעילים וחשמול. אני רוצה להודות לשרה על האמון ולראשי הערים שהצליחו לקדם במהירות את האישורים והבירוקרטיה הנדרשת. ובמיוחד אני רוצה להודות לעובדי ועובדות הרכבת שעמלו על הפרויקט החשוב הזה, וגם להודות להם על עבודה מסביב לשעון בכדי לתת שירות רכבתי אמין לאזרחי המדינה, גם באירועים מיוחדים שחווינו בעת האחרונה. גאה להיות חלק מהארגון הזה"

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, אמר: "אנחנו גאים לחתום היום פרק נוסף בשדרוג התחבורה הציבורית בישראל. פרק הכולל תשתית חשמלית ידידותית לסביבה, חיבור מהיר בין שני מרכזי הערים, וחיזוק חיבורה של בירת ישראל. נחישותם ומסירותם של עובדי הרכבת הם שהביאו אותנו לרגע הזה, ואנו לא עוצרים לרגע בבניית תשתית החשמול ברחבי הארץ. מיליוני נוסעים אשר עד היום נוסעים בקווים החשמליים נהנים משירות מתקדם, ומעידים כי הסבלנות משתלמת. כעת יצטרפו אליהם גם תושבי מודיעין והסביבה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: ״המרכז קרוב מתמיד לירושלים. קו הרכבת החדש והמתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים, הוא בגדר בשורה אדירה לציבור הנוסעים שיגיע לבירת ישראל, בפרק זמן קצר, במהירות וביעילות. קו זה, בתוספת הקו שכבר פועל בין הרצליה לירושלים, לצד הרכבת הקלה הפועלת בעיר ומגיעה לכל יעד מרכזי בירושלים, מצביעים הלכה למעשה על המהפכה התחבורתית והסביבתית האמיתית״.

ראש עיריית מודיעין- מכבים-רעות, חיים ביבס, אמר: "מודיעין מכבים רעות נמצאת במיקום אסטרטגי מרכזי בין תל אביב לירושלים, "קשת מודיעין" ממחישה זאת הלכה למעשה ויוצר הזדמנויות חדשות למקומות עבודה, בילוי ופנאי בתוך פחות מחצי שעה. אין לי ספק שעם פתיחת הקו החדש בשילוב עם חזרת קווי נסיעת הרכבות לתל אביב לפעילות מלאה בכל ימות השבוע, יהנו תושבי העיר מנוחות ואיכות חיים גבוהה יותר זאת בנוסף לעידוד תיירות פנים והגברת התעסוקה. זוהי בשורה אדירה ומשמחת בהחלט."

צילום: באדיבות דוברות משרד התחבורה

Back to top button