מבזקיםספורט

לאחר שהושגו הסכמות: מרוץ האופנועים 'מינוס 400' יתקיים במדבר יהודה

במהלך השבוע האחרון נפגשו וסיירו הארגונים מספר פעמים באזור ים המלח לטובת מציאת מסלול מוסכם לקיום מירוץ "מינוס 400", אליפות העולם ברכיבת אופנועי שטח, HARD ENDURO 2022, שצפויה להיות משודרת למיליוני צופים ברחבי העולם.

בסיורים, נציגי החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים הביעו את חששם מפגיעה בערכי הטבע הייחודים שבמדבר, בשל רכיבת אופנועים כחלק מהתחרות, ולאחר דיונים סוכם על תוואי לנהיגה בטוחה לצד שמירה וחינוך לערכי הטבע.

בעקבות הסיורים והדיונים המשותפים הוסכם על תוואי מסלול חדש אשר לוקח את כל ההיבטים של שמירה על הטבע לצד פעילות ספורטיבית מוטורית באופן שיבטיח נהיגה בטוחה, רמת קושי ספורטיבית הנדרשת מקיום אירוע שהוא חלק מסבב בינלאומי של אליפות עולם בענף הארד אנדורו לצד שמירה וחינוך לערכי הטבע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לשינוי תוואי המסלול, הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד התרבות והספורט תבחן שילוב תכנים ייעודיים במערכי קורסים והכשרות תחת סמכותה, סימון שבילים לרכיבה בטוחה, שילוב ערכי שמירה על הטבע בשיתוף קק"ל ורט"ג והסברה בתכנית העבודה השנתית של התאחדות הספורט המוטורי, שיתוף פעולה באכיפת רכיבת אופנועים בשטחים אסורים, קיום ימי התנדבות של ניקיון הטבע באזורים שונים בארץ על ידי חברי קהילת רוכבי אופנועי השטח ופעולות נוספות לעודד מודעות לתחום.

שר התרבות והספורט חילי טרופר, אמר: "לאחר עבודה מאומצת של כלל הגורמים בהובלת משרד התרבות והספורט, הצלחנו למצוא מתווה מתאים לקיומו של מירוץ מינוס 400. כפי שאמרנו, שמירה על נופיה הייחודיים של ישראל חשובה מאוד עבורנו ולכן הנחתי את כלל הגורמים לקיים הידברות מהירה בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו את קיומה של התחרות הבינלאומית החשובה לצד שמירה על ארצנו היפה. אני בטוח כי המירוץ יצליח להביא אל העולם את היופי של המדבר הישראלי ויחזק את הספורט המוטורי בגזרה הבינלאומית."

רז פרויליך, מנכ״ל משרד התרבות והספורט, ציין: ״אני מברך את כל הגורמים אשר השיגו הבנות על תוואי השטח. מדינת ישראל מארחת אירועים בינלאומיים מעין אלו, אשר זוכים לאהדה ברחבי העולם בזכות שידורם למיליוני צופים. האירוע מציג את פניה היפות של מדינת ישראל על גווניה הייחודים באזור ים המלח ומעודד את התיירות והכלכלה באזור. המשרד רואה חשיבות רבה בעידוד ספורט מוטורי מוסדר וחוקי תוך שמירה על הטבע הארץ ישראלי. נמשיך לפעול יחד עם כלל הגורמים בשיתוף פעולה משמעותי, אשר רואה לפניו כל העת את האיזון בין שמירה על הטבע לבין החשיבות באירוח אירועי ספורט בינלאומיים".

שי טחנאי, רכז שמירת טבע של החברה להגנת הטבע, במחוז דרום, הוסיף: ״אנחנו מברכים את שר התרבות והספורט, חילי טרופר, על ההחלטה האמיצה שקיבל, לשנות את מסלול התחרות ולמזער עד כמה שניתן את הפגיעה בטבע ובסביבה, ואת השרה להגנת הסביבה התמר זנדברג על עמידה איתנה ופעולות ברורות שסייעו למאבק שהובלנו יחד עם ארגון תושבי הנגב, מדבר קיימא. מדינת ישראל עומדת להיות הצפופה במדינות המערב ואין לנו פריבילגיה להרוס שטחים פתוחים".

Enduro photo created by freepik – www.freepik.com

Back to top button