חדשות הארץמבזקים

השר בר לב ספד לשוטר שנרצח בפיגוע: "מדינת ישראל כולה חבה לכם משפחת חורי"

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב הגיע היום (חמישי) להלווייתו של רס"ב אמיר חורי ז"ל, שנרצח במהלך הפיגוע הקשה בבני ברק. השר ספד לחורי במהלך ההלוויה. "אמיר היה שוטר מסור, מצטיין", אמר בר בר לב.

בפתח דבריו אמר בר לב: "ההורים, האב, השוטר בגמלאות רב פקד בדימוס גֶ'רִיס, האם סַאמְיָה, האח מַייקֶל, האחיות וִִיוִיאַן, ולִינָה לבית משפחת חוּרִי, זוגתו שָני. סגן השר ח"כ יואב סגלוביץ, חברי הכנסת…ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, ראשי מועצות סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביטן ניצב עמיחי אשד מפקד מחוז מרכז, אנשי הדתות . מכובדי כולם רב סמל בכיר אמיר חורי, זכרונו לברכה, בן למשפחת משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים, לוחם עז רוח, נפל בהגנה על חיי אדם ועל ביטחון ישראל."

"אמיר היה שוטר מסור, מצטיין, למד משפטים. סייר אופנוען בתחנת בני ברק, רק לאחרונה הועלה בדרגה ובראש השנה האחרון קיבל תעודת הצטיינות על שירות יוצא דופן. בתעודת ההצטיינות נכתב:"בהיותך בצוות סייר אופנוען הגבת יחד עם שותפך לאירוע חשד לפורץ לדירה. תגובתכם המהירה לאירוע הובילה למעצר החשוד בעודו בזירה יחד עם ראיות הקושרות את החשוד לביצוע העבירה. בפעילותכם הפגנתם מקצועיות וחתירה למגע". אומץ ליבו ומחויבותו למשימה, הם אלה שהובילו את אמיר לקרב האחרון בעת שחתר למגע והסתער מול אש חייה במטרה לנטרל מחבל, רוצח מתועב." הוסיף.

עוד הוסיף בר לב ואמר: "בנימה אישית מניסיוני המבצעי, אני יכול לומר לכם שנחישות כזאת של שני שוטרים בודדים על אופנוע, ללא מפקדים בסביבתם הקוראים להם "אחריי" ללא פקודה, ללא צוות שוטרים מסביב, והם לגמרי לבד, שומעים קולות ירי ממרחק, מקצרים טווח במהירות כאשר אינם יודעים אם מדובר במחבל אחד או אולי בחוליית מחבלים, מגיעים לזירה שאינה מוכרת, דורכים את הנשק תוך כדי דהרה, ואמיר נוהג, דוהר קדימה, מוביל זה אומץ לב נדיר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השוטר רס"מ אמיר חורי ז״ל שנרצח בפיגוע בבני ברק. יהי זכרו ברוך!

בנוסף, אמר: "אמיר צעד בדרכו של אביו רפ"ק בדימוס גֶ'רִיס וכך גם שאר בני המשפחה. לפני מספר שעות שוחחתי עם גֶ'רִיס אביו של אמיר, שסיפר לי איך אבא שלי רב אלוף חיים בר-לב זכרונו לברכה, בהיותו שר המשטרה, חשף את דרגות הקצין של גֶ'רִיס, ביטוי נוסף לברית הארוכה ולמחויבות הבין דורית בין משפחת חורי לבין משפחתי. מדינת ישראל כולה, חבה לכם משפחת חורי, חובה גדולה, על שלקחתם על עצמכם את המשימה הקשה לשרת נאמנה את מדינת ישראל. אזרחי מדינת ישראל, כולם, מחזקים אתכם בשעה קשה זו, בהוקרת תודה אין סופית על מחיר יקר ובלתי נסבל ששילמתם."

"במדינה קטנה כמו שלנו, הכאב האישי במהרה הופך למשותף לרבים, ולכל אזרחי ישראל. מרגע היוודע נפילתו של אמיר, החברה הישראלית כולה התחברה לדמותו שתישאר בלבבות אזרחי ישראל כדוגמה ומופת לשליחות, לשירות ולאהבת המדינה. אל מול גלי הטרור והשנאה, השוטפים את הארץ, אני מבטיח לכם שאעשה הכול לשמירה על מרקם החיים המשותף במדינה הזו. לא ניתן לטרור להרוס ולפגוע באחדות בחברה הישראלית."

"הטרור הרצחני, שאינו מבדיל בין דם לדם, מטרתו לערער את יסודות קיומנו במדינת ישראל. אני מאמין בעוצמתה של החברה הישראלית להשיב לטרור על ניסיונותיו הרצחניים, באחדות! אמיר מסר את נפשו למען הגנה על חיי אדם, חיי אזרחי ישראל, באשר הם. זאת המורשת שהשאיר לנו, חובה עלינו להמשיך בדרך האמיצה, המחברת והייחודית בה חי את חייו, זה הכוח של החברה הישראלית. אני מאחל מכאן החלמה מלאה לפצועים, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים. לא נשכח את אמיר. יהי זכרו ברוך." סיים השר את דבריו.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button