חדשות חוץמבזקים

8 הרוגים ו-18 פצועים בתאונה במכרה פחם בסרביה

במכרה פחם בעיירה צ'יטלוק במרכז סרביה אירעה היום (שישי) תאונה בה נהרגו שמונה כורים ו-18 נפצעו, כך דיווחו הרשויות במדינה והוסיפו כי העובדים נחנקו ככל הנראה מכמות גדולה מדי של גז מתאן.

התאונה במכרה הפחם סוקו, הממוקם 200 ק"מ רומית-מזרחית לבלגרד, הבירה התרחשה זמן קצר לאחר השעה 04:00 לפנות בוקר (שעון מקומי), אמרו גורמים רשמיים המנהלים את החקירה כדי לקבוע את הנסיבות.

שרת הכרייה והאנרגיה במדינה, זוראנה מיהאילוביץ' ציינה כי "פקחים, משטרה וכל הרשויות הרלוונטיות נמצאים בזירה, ועושים את הדרוש כדי לקבוע את סיבת הטרגדיה הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטלוויזיה הממלכתית RTS וכלי תקשורת מקומיים אחרים דיווחו בתחילה שחלק מהמכרה קרס, שחרר לתוכו את גז המתאן ולכד את הכורים. אבל מיהאילוביץ' שביקרה באתר הכחישה את הדיווחים על פיצוץ. "לא היה פיצוץ או משהו כזה, אבל העלייה במתאן הייתה כזו שהם נחנקו" היא ציינה והביעה תנחומים למשפחות הקורבנות.

צילום: Antonio Bronic / Reuters

מכרה סוקו עבר מספר תאונות קשות מאז החל לפעול כולל אחת ב-1998 שבה נהרגו 29 כורים.

דראגו מילינוביץ', מנהל מכרה הפחם של סוקו, אמר כי מידע ראשוני מצביע על "שחרור פתאומי של מתאן" לאזור הכרייה.

"מכרה הפחם של סוקו הוא מכרה פחם מסוכן, מההיבט של מתאן", אמר מילינוביץ' והוסיף כי "אמצעי האבטחה הם ברמה הגבוהה ביותר במכרה הפחם, אבל הפעם היה שחרור פתאומי של מתאן ופשוט הניטור והציוד שהיו במקום לא עזרו".

הרופאים בעיירה אלכסינק הסמוכה, לשם הובאו כורים פצועים, אמרו כי פציעותיהם לרוב אינן חמורות. רשויות העיר הכריזו על יום אבל שיתקיים בשבת.

ליד המכרה עמדו בדממה מקומיים המומים. כורה אחד שהזדהה רק בשמו הפרטי, מילאן, אמר שהוא עבד בדרך כלל במשמרות לילה. "החלפתי משמרות בגלל בקשת המשפחה שלי", אמר. "הייתי גם אני יכול להיות בין הנפגעים באירוע."

צילום: סוכנות הידיעות AP
צילום: סוכנות הידיעות רויטרס

Back to top button