מבזקיםצבא וביטחון

3 מחבלים חוסלו בדרך לפיגוע, ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו, אחד מהם קשה

הלילה (שישי), בפעילות של לוחמי הימ"מ – היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול, שב"כ וצה"ל חוסלו שלושה מחבלים בין ג'נין לטול כרם במהלך חילופי אש.

במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, ביצעו הלוחמים מעצר של רכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול כרם.

במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו שלושה מחבלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב, נשקים ורימונים.

צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע

על פי דיווחים של כלי התקשורת הערביים המחבלים שחוסלו הם: סאיב אבהרה (בן 30) ממחוז ג'נין, חליל טוואלבה (בן 24 ) ממחוז ג'נין וסייף אבו ליבדה (בן 25) מנפת טול כרם.

במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, שלושה באורח קל ולוחם נוסף באורח קשה (יציב).

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי "מבין כל ארבעת הנפגעים, שניים שהוגדרו במהלך הלילה במצב קל שוחררו לפני זמן קצר מבית החולים. נכון לשעה זו ישנו נפגע אחד מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. המטופל הנוסף מוגדר כעת במצב קל ועתיד להשתחרר בזמן הקרוב."

ד"ר האני באחוס, ראש מערך הטראומה בביה"ח רמב"ם על מצב הפצועים. צילום: דוברות רמב"ם

בשב"כ מציינים כי חוליית המחבלים שסוכלה, המשתייכת לסראיא אל-קודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, הייתה מעורבת בפעילות טרור כנגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, וככל הנראה הייתה בדרכה לבצע פיגוע נוסף שנמנע הודות לפעילות המהירה והנחושה של לוחמי הימ"מ.

בג'יהאד האסלאמי הגיבו על חיסול המחבלים ואמרו כי "ההתנקשות בשלושת לוחמי ההתנגדות היא הסלמה מסוכנת ומגיעה לכדי הכרזת מלחמה. ההתנגדות לא תהיה סבלנית לפשעים הללו ולא תעמוד בחיבוק ידיים."

שניים מהמחבלים שחוסלו, סאיב אברה וסייף אבו ליבדה
שלושת המחבלים שחוסלו

Back to top button