העולם הערבימבזקיםרצועת עזה

גינויים ואיומים מהגדה ומעזה: "תגובתנו עשויה להגיע בכל זמן ובכל מקום"

בשעות האחרונות (שבת) נשמעים גינויים רבים ואיומים של מנהיגי הפלגים ברצועת עזה ובגדה המערבית בעקבות חיסול שלושת המחבלים הלילה באזור ג'נין. "תנועת פת"ח מגנה את הפשע שביצע הכיבוש במחנות הפליטים ג'נין וטול כרם, שהביא למותם של שלושה אזרחים" נמסר בהודעת הפת"ח.

ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר בהודעה כי "פשע הוצאתם להורג של שלושת הקדושים הוא הזמנה מפורשת לפוצץ את זירת הסכסוך, וחבלה מכוונת בכל מאמצים שנעשו להשגת רגיעה, במיוחד במהלך חודש הרמדאן."

מנהיג חמאס מושיר אל-מסרי אמר כי "האויב מקבל הגנה מכמה משטרים ערביים לבצע פשעים. אנו מאשרים שהדם שלנו מאוחד וההתנגדות אינה מוגבלת עוד לאזור גיאוגרפי ספציפי. ההתנגדות בוחנת כעת את המצב עם אצבעות על ההדק. הפעולות הפלסטיניות הבאות יהיו גדולות יותר, והכיבוש לא צריך לבחון את סבלנותנו. התנועה העממית הפלסטינית היא כיום מנהלת את המצב והכיבוש לא יצליח להכניע אותנו. המשוואה של היום היא כזו ש"כל פעולה תיענה בתגובה" והאויב הוא שיישא בהשלכות של ההסלמה הזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף אל-מסרי: "אנו מזהירים את הכיבוש מפני המשך מדיניות ההתנקשויות שלו, ההתנגדות לא תושתק."

הוא התייחס גם לנרמול היחסים של ישראל עם המדינות הערביות באזור ואמר כי "כל המנהיגים הממהרים לנרמל עם האויב את יחסיהם חייבים לבדוק את צעדיהם. תמיכתם של אנשים מסוימים ביישות הכיבוש תביא בושה לבני עמם, וההתנגדות שלנו מכובדת ומממשת את זכותה הטבעית".

לגבי הודעת הגינוי של ארדואן על גל הפיגועים בישראל אמר אל-מסרי: "כי כל גינוי של פעולות ההתנגדות אינו מתקבל על הדעת".

גם בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, אליו השתייכו המחבלים שחוסלו הלילה, מאיימים בהסלמה. דובר הארגון בגדה, טארק עז א-דין אמר כי "תגובתנו עשויה להגיע בכל זמן ובכל מקום".

בהצהרה של גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נכתב כי "אנו מתחייבים לאל הכול יכול ולאחר מכן מתחייבים לעמנו ולאומה שלנו להמשיך ולמלא את החובה הלגיטימית והלאומית להתנגד לאויב הציוני ולהתעמת איתו, כביטוי אותנטי לרצון העם הפלסטיני שאינו מקבל כניעה או תבוסה."

בכיר בתנועת הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד שלח אמר בראיון לרדיו אל-אקצא כי "העיר ג'נין נמצאת בחזית זירת ההתנגדות בפלסטין, בעיקר בגדה המערבית, ומסוגלת להתעמת עם צבא הכיבוש. אנחנו נלחמים בכיבוש כל הזמן, ועליית השהידים מגבירה את המהפכה של העם הפלסטיני. אנחנו נלחמים בכובש בכל חודשי השנה, בקיץ ובחורף, ואפילו ביבשה, בים, באוויר ובכל מקום עד שהכיבוש יעזוב את אדמתנו."

עוד הוסיף כי "הזרוע הצבאית, סראיא אל-קודס הכריזה על כוננות כללית בשורותיה בכל מיקומיה להתעמת עם כל תוקפנות ישראלית. המצב בגדה המערבית מראה כי ההתנגדות גדלה ומתפתחת בצורה חסרת תקדים, ואנו מאשרים כי בגדה המערבית יש כמות יוצאת דופן של לוחמים שאם יצטרכו להתעמת עם הכיבוש הם יגבו ממנו אבדות גדולות".

דוברו של אבו-מאזן, נביל אבו-רודיינה גינה את פעילות כוחות הביטחון של ישראל ביממה האחרונה והדגיש כי מדובר ב "הסלמה מסוכנת". לדבריו, "ישראל נכנסה לשטחים והרגה היום שלושה שהידים, בשעה שגורמים רבים ובראשם ארצות הברית עמלים למנוע הסלמה ומתיחות בימי הרמדאן. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית לרסן את ישראל ולספק הגנה לבני העם הפלסטיני".

שניים מהמחבלים שחוסלו הלילה באזור ג'נין
שניים מהמחבלים שחוסלו הלילה באזור ג'נין

Back to top button