חדשות חוץמבזקים

צלם העיתונות האוקראיני מקס לוין נהרג בעיירה הסמוכה לקייב

צלם העיתונות האוקראיני מקס לוין נמצא אתמול (שישי) כשהוא ירוי בעיירה הסמוכה לבירה קייב כשהוא ללא רוח חיים, כך נמסר ממשרד התובע המחוזי של וישגורודסקי באוקראינה.

על פי הדיווח, מקס לוין בן ה-41, שסיקר את האירועים הקשורים לתוקפנות הצבאית של הפדרציה הרוסית באזור קייב, הוכרז כנעדר מאז ה- 13 במרץ, לאחר שהקשר עמו נותק. כוחות משטרה החלו בחיפושים אחריו ואתמול כאמור גופתו נמצאה בכפר גוטה-מז'יגורסקאיה (Guta Mezhyhirska) שבמחוז וישגורודסקי שליד הבירה.

בהודעת התובע המחוזי של וישגורודסקי נמסר: "גופתו של העיתונאי נמצאה בכפר גוטה-מז'יגורסקאיה, מחוז וישגורודסקי. על פי מידע ראשוני, מקסים לוין לא היה חמוש והוא נהרג על ידי אנשי שירות של הכוחות המזוינים הרוסים בשתי יריות מנשק קל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד התובע המחוזי של וישגורודסקי הדגיש כי הוא מנהל הליכים פליליים בגין הפרת חוקי המלחמה (סעיף 438 לחוק הפלילי של אוקראינה).

על פי דיווח באתר החדשות האוקראיני LB.ua, בו עבד זמן רב, מקס יצא במכונית ביחד עם אלכסיי צ'רנישוב, צלם צבאי לשעבר, מהעיירה מושצ'יסקה שבמחוז לבוב שבמערב אוקראינה לכפר גוטה-מז'יגורסקאיה כדי לתעד את ההשלכות של התוקפנות הרוסית. מאוחר יותר נודע כי באזור אליו מקס נסע בכדי לעבוד, פרצו קרבות עזים.

אלכסיי צ'רנישוב ומקסים לוין עבדו יחד במשך שנים רבות וגורלו של אלכסיי אינו ידוע לפי שעה.

מקס לוין נולד ב-7 ביולי 1981 באזור קייב. מגיל 15 חלם להיות צלם. הוא סיים תואר בהנדסת מערכות מחשבים במכון הפוליטכני של קייב ולאחר מכן עבד כצלם עיתונות, צלם דוקומנטרי וצלם עבור פרסומים אוקראינים ובינלאומיים רבים.

במשך יותר מ-10 שנים עבד מקסים במשרדי המערכת של LB.ua, עבד גם עם סוכנות הידיעות רויטרס, סוכנות AP, BBC, Hromadske ו- TRT World.

בנוסף לעיתונות, הוא יצר עשרות פרויקטים של תמונות ווידאו עבור ארגונים הומניטריים, כמו ארגון הבריאות העולמי (WHO), האו"ם, יוניסף, OSCE, UN Woman.

מקס לוין הותיר אחריו ארבעה בנים קטינים, אישה והורים מבוגרים.

במהלך החודש הראשון למלחמה נהרגו 12 עיתונאים.

צלם העיתונות האוקראיני מקס לוין

Back to top button