חדשות הארץמבזקים

הם ראו את המוות בעיניים: "ראיתי מולי את מלאך המוות, חיכיתי לרע מכל"

חובשי ארגון הצלה מסניף בני ברק התאספו יחד, כדי לזכור ולהיזכר בעצב, ברגש ובהודאה לה' על הניסים שאירעו להם בגזרה מדממת שגבולותיה אינם ברורים • "אין מילים להודות להקב"ה על החיים שניתנו לי במתנה"

חובשי ארגון הצלה מסניף בני ברק התאספו ביום חמישי בערב למפגש מיוחד במשרדי הארגון על מנת לדבר, לספר ולשתף את החוויות והמאורעות אותם חוו בערב הפיגוע הנורא בו נרצחו חמישה בני אדם בעיר בני ברק.

מוקדם יותר, בשעות אחר הצהריים של יום חמישי נסעו צפונה כמה מחובשי הצלה וחלקו כבוד אחרון לרס"ב אמיר ח'ורי ז"ל בהלוויה בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל.

צילום: דוברות ארגון הצלה

באזור בו אירע הפיגוע מתגוררים חובשי הצלה רבים הנותנים מענה רפואי ראשוני בין השאר על גזרת צפון בני ברק, רמת גן, השכונות התל-אביביות השכנות והסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם התאספו, כאמור, וסיפרו כל אחד את סיפורו האישי. היכן היו כשהתקבל הדיווח על האירוע, מתי הבינו שמדובר בפעילות חבלנית עוינת, וכיצד כל אחד מהם מצא עצמו בזירה מדממת שגבולותיה אינם ברורים.

הבולטים בין הדוברים היו אלדד ישראל ומנחם אנגלנדר. אלדד ישראל היה חובש הצלה הראשון שהגיע לרחוב ביאליק שם נרצח אבישי יחזקאל הי"ד, כשילדו הקטן בן ה-3 בוכה לצידו. השני, מנחם אנגלנדר, ירד ברגע שקיבל את הקריאה מהמוקד, כשבפתח הבניין לפתע הופיע המחבל הנתעב כשהוא מכוון את רובהו מולו. בחסדי שמיים המחבל נתקל במעצור ואנגלנדר רץ במהירות על עקבותיו הביתה ובכך הציל את חייו עצמו.

אלדד ישראל שיתף את הנוכחים במאורעות הערב במשך דקות ארוכות כשהמתנדבים שואלים שאלות על מנת להבין טוב יותר את שאירע. בתמצית דבריו ניתן לציין כי הוא הגיע לרחוב עם אופנוע ההצלה שברשותו וראה ניצוץ שהתברר לאחר מכן כירי. הוא הבחין בגבר השוכב על הרצפה כשהוא ללא רוח חיים ולידו עגלה וילד בוכה בכי תמרורים. לאחר שראה כי האבא כבר אינו חי, הוא לקח את הילד, בדק שהוא בריא ושלם, ניקה אותו מדם שהיה לו על פניו והעביר אותו לאחד השכנים במקום. באותו זמן בדיוק נשמעו צרור יריות שבדיעבד בישרו על סיומו של האירוע הקשה.

"בסוג אירועים כאלו, קשה לדעת מהי הגזרה ולהיכן כבר לא בטוח להתקרב" אמר אלדד, "רק כשאתה כבר במקום תוך האזנה לדיווח בקשר, אתה מבין שמדובר בפיגוע. יש לציין לשבח את מוקדן מד"א צביקה לרר שניהל את האירוע מצוין וכל העת הזכיר לשמור על מרחק ובטיחות ולנהוג במשנה זהירות."

מנחם אנגלנדר, כבר היה ברחוב מיד כשהתקבל הדיווח הראשוני עת נשמעה הירייה הראשונה "הייתי בטוח שמדובר בנפצים, אבל החלטתי לרדת לרחוב ולבדוק. ליתר בטחון נשארתי באזור הכניסה לבניין כיוון שהפיצוצים, שהתבררו כיריות, נשמעו מאוד קרוב. כעבור מחצית הדקה הגיח מולי בין המכוניות החונות המחבל כשהוא אוחז את רובה ה-M16 מולי ממש. ראיתי מולי את מלאך המוות כפשוטו וחיכיתי לרע מכל. בחסדי שמיים שאין לתאר, המחבל נתקל במעצור ברובה. בשבריר השנייה הזה הסתובבתי אחורה ורצתי אחוז טירוף לקומה העליונה בה אני גר. בדימיוני הייתי בטוח שהמחבל רץ אחריי במדרגות. למפרע התברר שהוא המשיך במסע הרצח שלו ברחוב סמוך. אין מילים להודות להקב"ה על החיים שניתנו לי במתנה."

צילום: דוברות ארגון הצלה

גם לאחר שהסתיים הערב, שוחחו המתנדבים שעה ארוכה מחוץ למשרדים ונראה היה כי מקל עליהם לשתף את חבריהם בזכרונות הקשים שצפים ועולים.

יו"ר הצלה, הרב אשר שלומוביץ, שהגיע אף הוא לשמוע עדויות ממקור ראשון, אמר כי "אנו מכירים ולא בפעם הראשונה לצערנו, מקרים מאין אלו. כארגון הצלה בגוש דן מזה כ-40 שנה נתקלנו בלא מעט מקרים קשים וטראגיים שכאלו. בסיטואציות כאלו חשוב מאוד לדבר עם המתנדבים, שחלקם צעירים וזו להם הפעם הראשונה להיתקל במראות כאלו, על מה שאירע, לדובב אותם ולהרגיע אותם על כך כי הם עשו את המיטב להצלת חיים. לא סתם אמר החכם באדם 'דאגה בלב איש ישיחנה'. ישנה חשיבות גדולה לבריאות הנפש ולכך קיימנו ערב מיוחד זה. ליבנו עם משפחות הנרצחים ושנדע רק בשורות טובות."

Back to top button