חדשות הארץמבזקים

אמו של המחבל מהפיגוע בבני ברק: עצובים שהלך, אבל שמחים שהוא שהיד

אמו של דיא חמשרא (ضياء حمارشة), המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, בירכה את בנה לאחר מעשה הזוועה שביצע ואמרה: "שאלוהים יברך אותו, אין בחורים כמוהו. הופתענו כששמענו את החדשות. אבל כשראינו את הסרטון איך הוא הולך ברחוב בביטחון, כאילו מתהלך בבית שלו וכל כדור שירה פגע ישר במטרה, יעני זו הרגשה שאי אפשר לתאר. אנחנו עצובים שהוא הלך, אבל שמחים שהוא שהיד".

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המחבל הנתעב, בן ה-27 תושב הכפר יעבד, מדרום לג'נין בצפון הגדה המערבית, היה כלוא בכלא קציעות לפני כ-7 שנים בגין עבירות של השתייכות לארגון טרור וסחר באמצעי לחימה. בחודש אוקטובר 2015 הוא השתחרר מהכלא לאחר חצי שנה מאסר.

באתר אלג'זירה דווח כי לאחר שהשתחרר מהכלא בישראל, עבד עם אביו במכירת טלפונים סלולריים וטבק ונרשם להשלמת לימודיו באוניברסיטה, אך בגלל ששקע בעבודה הפסיק את לימודיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחמד חמשרא (אבו יאזן), אביו של המחבל סיפר בראיון לאלג'זירה כי "הוא לא היה כזה כמו אותם צעירים שמחפשים הרפתקאות בחיים. הוא תמיד היה תחת עיני הפקוחות וצפיתי בכל צעד שלו. לא הייתה לו שום כוונה להיות שהיד. הוא היה עסוק בעבודתו והתכונן לנישואין". אביו ציין כי הפעם האחרונה שראה את בנו היה ביום שלישי בשעה 14:00 בצהריים (שעות ספורות לפני הפיגוע) כשהגיע לאכול ארוחת צהריים, "לא ראינו שום דבר מוזר או סימנים שהוא מתכוון לעשות פעולה כזו", אמר.

עוד דווח באלג'זירה כי "למרות שמשפחתו שייכת לתנועה הפלסטינית לשחרור לאומי (פת"ח), המידע שהגיע לידי אל-ג'זירה מצביע על כך שהוא התגורר בחלקת האסירים של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, בעוד שסרטון וידאו שלו שהופץ הראה שהוא נושא את דגל תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס) במהלך השתתפותו באחד האירועים."

מאז פרסום זהותו הופצו במדיה החברתית פוסטים מעמוד הפייסבוק שלו שנסגר זמן קצר לאחר הפיגוע שביצע. באחד מהם הוא כתב "מי שאוהב לפגוש את אלוהים, אלוהים אוהב לפגוש אותו".

עוד הוסיף אביו של המחבל כי "עם היוודע דבר הפיגוע ידענו שצבא הכיבוש אלינו לבית וזה גם מה שקרה בפועל. החיילים עלו לחדר המשותף שלו עם אחיו בקומה השלישית ושם הם חקרו אותו, שמעתי צרחות מלמעלה וניסיתי להתערב אבל החיילים תפסו אותי. הם קשרו אותו כיסו את עיניו ולקחו אותו למעצר."

עוד סיפר כי הצבא ביצע הכנות בביתו לקראת הריסה: "כחיילי צבא הכיבוש הגיעו הם עשו חורים בקיר לקראת הריסתו. ניסיתי להתנגד להם ואז אמר לי הקצין של צבא הכיבוש, "זה החינוך שלך"? ועניתי לו, "כן. אני גידלתי אותו"."

חמשרא הוסיף כי "הפלישות של צבא הכיבוש על הכפרים והערים שלנו, המעצרים שווים הפלסטינים ובמיוחד הצעירים, זה מייצר בהם כעס רב".

"במקום מגוריו הפלגים הפלסטינים תמכו בו, בירכו ויצאו לחגוג ברחובות, עשרות אנשים צעדו במשך הלילה תוך כדי שהם מזמרים, מהללים את השהיד ושבחים אותו על "הפעולה ההירואית", כפי שנכתב באלג'זירה, "צעירים בעיירה חילקו ממתקים לעוברים ושבים, סגרו את הכביש הראשי והתעמתו עם חיילי הכיבוש".

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לבני ברק ברכב ישראלי עם לוחית זיהוי צהובה והשתמש ברובה M16 שאינו שייך לצה"ל אלא על פי הערכות הוברח מירדן או ממצרים על ידי סוחרי נשק מישראל.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button