חדשות הארץמבזקים

פעוטה טבעה למוות בגיגית מים בבית בנגב

פעוטה בת שנתיים הובאה לפני זמן קצר (ראשון) למרפאה ברהט לאחר שטבעה בגיגית מים בביתה. חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה ביצעו בה פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של הפעוטה.

פראמדיק מד"א גיא שדה וחובש בכיר עאטף אבו סעד, סיפרו: "כשהגענו למרפאה הובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה והרופאים במקום מבצעים בה פעולות החייאה לאחר שטבעה. המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי."

ג'אבר אבו ג'עפר חובש איחוד הצלה מסר: "בסיוע חובשים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הפעוטה שלפי מה שנמסר לנו היא טבעה בדלי מים עם כלור והובאה ע"י בני משפחתה למרפאה. לאחר מכן היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2021 טבעו למוות 3 ילדים בדלי או בגיגית ובשנת 2022 ילד אחד. בעשור האחרון , מאז שנת 2012 טבעו למוות 20 ילדים בדלי או בגיגית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "טביעת ילדים היא מגפה שניתן לעצור אותה. ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים בסיכון גבוה לטביעה אפילו במים רדודים מאוד בעומק סנטימטרים ספורים. מכיוון שהראש שלהם כבד ביחס לגוף הם נוטים ליפול עם הראש קדימה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים או בנוזל הם במצב טביעה, אינם יכולים לקום עצמאית או לקרוא לעזרה. בתוך 2-6 דקות חל איבוד הכרה עד נזק מוחי בלתי הפוך ואף מוות. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – מרוקנים דליי מים וגיגיות מיד בתום השימוש, ולא משאירים ילדים בסביבת מים ללא השגחה, אפילו לא לרגע".

צילום: דוברות איחוד הצלה

Back to top button