חדשות הארץמבזקים

יו"ר תנועת 'חוזרים להר': "במידה והצו לא יבוטל – אפר אותו בגאון"

ביום חמישי שעבר (31.3.22) קיבל רפאל מוריס, יו"ר תנועת 'חוזרים להר' מכתב שימוע מפיקוד העורף לקראת הרחקה מנהלית מהעיר העתיקה בירושלים ומהר הבית. זאת בעקבות פרובוקציות אותן ביצע מוריס לטענת המשטרה בזמן שניסה להקריב קרבן פסח בשנים קודמות. במענה לשימוע הוציא מוריס מכתב חריג – בה הודה מוריס במיוחס לו ואף התגאה במעשים.

כמו כן תקף מוריס במכתב את הנהגת במדינה: "תפקידה של מדינת ישראל על מוסדותיה הוא לקדם את החזון הציוני-יהודי ולפעול למען השלמת התהליך של שיבת ציון, ובבסיסה החלת ריבונות יהודית מלא על שטחי ארץ ישראל ובפרט בשטח ירושלים המקראית והר הבית".

עוד הוסיף מוריס וכתב כי: "על כך גם מתפלל כל יהודי מאמין שלוש פעמים ביום "שיבנה בית המקדש, ושם נעבדך כימי עולם וכשנים קדמוניות" ואין לי ספק כי גדולי האומה לדורתיהם מתהפכים בקברם לאור התנהלות זו של המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך אף תקף את מדיניות הממשלה סביב אירועי הטרור ואת בג"צ: "לבי לבי עם מדינת ישראל שנדחקה לפינה ונעמדה מול שוקת שבורה – הרי אין למדינה על מוסדותיה שום עילה להגביל את הקרבת הקרבן, אין למדינה עילה להרחיק אותי או את חבריי בצורה חוקית. ומשום כך, לצערי בחרה המדינה בפתרון הקבוע, הרחקה ומלחמה ביהודים תוך מתן לגיטמציה לאלימות ולטרור הערבי ומתוך ידיעה ברורה כי בג"ץ יגבה את המהלך באופן מלא – הרי ליהודים אין זכויות או חזון לאומי במדינת בג"ץ. כך קורה בהר הבית וכך קורה בכל מדינת ישראל, הטרור הערבי מרים ראש ומדינת ישראל מתנכלת ליהודים בתגובה לכך."

לסיום הבטיח מוריס כי יפר את הצו בגאון – באם תחליט המדינה לאשר את מתן ההרחקה: "במידה וצבא ההגנה לישראל יחליט להמשיך עם הוצאת הצו – הרי אני מודיע קבל עם ועדה כי אין בכוונתי לקיימו. אגיע כמתוכנן בערב פסח לירושלים ואצעד בגאון לעבר שערי העיר העתיקה ולהר הבית בדרישה להקרבת קרבן פסח עוד השנה. אגיע לירושלים ואעשה כל שביכולתי למשוך אחרי כמה שיותר יהודים, רבנים ואנשי ציבור אשר רוח הציונות עוד במותניהם – להצטרף אלי ולדרוש דה פקטו לבטל את הצו, ולאפשר לעם היהודי לממש את החזון הציוני. יחד נבהיר לעולם כי זאת התגובה הציונית ההולמת לגל הטרור – החלת ריבונות יהודית מלאה בהר הבית."

"עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה". חתם מוריס את מכתבו.

צילום: חיים זך/ לע"מ

Back to top button