מבזקיםצבא וביטחון

כל הפרטים על ההיתקלות עם שלושת המחבלים באזור ג'נין

48 שעות חלפו מאז חוסלה חוליית המחבלים בליל שבת, בסביבות השעה 01:20, סמוך לכפר עראבה באזור ג'נין – טול כרם ומתבררים כעת פרטים חדשים על המבצע המורכב של כוחות הביטחון. מידע מודיעיני בזמן אמת, אומץ ליבם של לוחמים נועזים ונחישות למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בטווח הזמן המידי, הם שהביאו לסיום האירוע כשלושת המחבלים מחוסלים בזירה.

על פי המידע שהגיע לידי חדשות מבזק לייב, מדובר בחולייה שהייתה במעקב של השב"כ ושירותי המודיעין במשך השבועות האחרונים כאשר ביום חמישי התקבלה ידיעת זהב שהחולייה מתכננת להוציא לפועל פיגוע בעיר מרכזית בתוך מדינת ישראל.

כוחות הביטחון נערכו לסכל את התוכנית של המחבלים כבר מיום חמישי. אנשי היחידה המבצעית של השב"כ נפרשו בשלושה מוקדים בערי המרכז ובליל שישי ניתן האות לצאת למבצע משותף שכלל את צוות "טקילה" של השב"כ ולוחמי הימ"מ. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה רכב מסחרי מסוג מרצדס שממנו ככל הנראה ירדו לוחמים והמתינו במארב בשטח לרכבם של המחבלים. יש לציין כי חלק מהצוות שהה בשטח ג'נין מספר שעות לפני ההיתקלות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לוחמי הימ"מ בפיקודו של סנ"צ ש' חסמו עם רכבם את הכביש סמוך לכפר עראבה והמתינו במארב באזור לרכב של המחבלים שנסע לכיוונם, אלא שהמחבלים זיהו את החסימה הצליחו לעקוף את הרכב של הלוחמים והמשיכו בנסיעה. אז פתחו באש לוחמי הימ"מ לעבר גלגלי הרכב, המחבלים ביצעו פניית פרסה וחזרו לקרב יריות מול הלוחמים. אחד המחבלים הצליח לרוקן שתי מחסניות לפני שחוסל. בתום חילופי האש נהרגו שלושת המחבלים.

זירת האירוע לאחר חיסול המחבלים
שלושת המחבלים שחוסלו בזירה
הרכב לאחר חיסול המחבלים. צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למרבה הצער במהלך קרב היריות נפצעו גם ארבעה לוחמי ימ"מ, כשמפקד פלגת הימ"מ ש' נפצע קשה והיתר קל. הם פונו לבית החולים רמב"ם, שם כעבור מספר שעות שוחררו הלוחמים שנפצעו קל ו- ש' טופל ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם.

אתמול, מסר ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בקריה הרפואית רמב"ם, כי מצבו של ש' משתפר ואם המגמה תימשך הוא צפוי להשתחרר מטיפול נמרץ ממש בימים הקרובים.

במערכת הביטחון חשפו אתמול כי המחבלים החליפו את לוחית הרישוי ברכבם ללוחיות ישראליות (צהובות) ותכננו לבצע פיגוע גדול בעיר במרכז הארץ. עוד נודע כי יממה קודם לכן, ביצע אחד המחבלים ירי לעבר עמדת צבאית בחטיבה המרחבית מנשה וזאת לאחר שהתבקש על ידי גורמי טרור בג'נין מהם ביקש אמצעי לחימה, להוכיח בפעולה פח"עית כי אינו משתף פעולה עם ישראל. אותו מחבל הוגדר כ"יעד" עוד לפני האירוע הזה ובמערכת הביטחון פעלו על מנת לסכל את הפיגוע הבא.

המחבל, לאחר שהוכיח לכאורה את "נאמנותו", הצליח לשכנע את אותם ספקי אמצעי הלחימה והם העבירו לידיו רובים, רימונים ותחמושת עבור שאר חברי החולייה. הרובה באמצעותו ביצע את הירי לעבר עמדת צה"ל, העביר לידי המחבל הרביעי שלא נכח בזירת החיסול ונעצר ביום שבת בבוקר על ידי לוחמי דובדבן.

לאחר חיסול המחבלים השב"כ הוציא הודעה ובה נמסר כי "במבצע משותף של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלו במהלך הלילה שלושה חברי חולית טרור שאחראית בין היתר על ביצוע פיגוע ירי בגזרת טול כרם ותכננה לבצע פיגועים נוספים בטווח הזמן המיידי. בעת ניסיון מעצרם בוצע ירי לעבר הכוח של לוחמי שב"כ וימ"מ אשר הגיב באש וניטרל את השלושה. ברכבם של המבוקשים נמצאו נשק ורימונים".

בשב"כ ציינו כי "צוות טקילה" הצליח לסכל בחודשים האחרונים 14 פיגועים במתווים שונים שתוכננו להתבצע בשטח ישראל.

קצינת המודיעין של החטיבה המרחבית מנשה, סרן ת'. צילום: דובר צה"ל
פעילות לוחמי יחידת דובדבן בכפר שויכה. צילום: דובר צה"ל
פעילות הכוחות בשבוע האחרון במרחב החטיבה המרחבית מנשה. צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button