מבזקיםצבא וביטחון

ראש מועצת שומרון מאיים בעתירה לבג"ץ: "גדר ההפרדה בדיחה על חשבון אזרחי ישראל"

עו"ד אריה ארבוס הוציא הבוקר (שני) בשם המועצה האזורית שומרון התראה לפני הגשת עתירה לבג"ץ כנגד משרד הביטחון בה דורשת מועצת שומרון ממשרד הביטחון לפעול מידית לתיקון הפרצות בגדר, ולעצירה מוחלטת של מעבר אלפי השב"חים לשטחי המועצה האזורית שומרון ולעבר ערים במרכז הארץ. מכתב זה מצטרף להתרעות רבות של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אשר מתריע בסוגיה במשך מספר שנים בפני מערכת הביטחון ובכירי משרד הביטחון.

בין השאר נכתב במכתב ההתראה: "מפרצות אלו עוברים מדי יום ובאין מפריע מאות שב"חים מידי יום לשטחי יישובי המועצה אשר מעבר לגדר, שערי תקווה, עץ אפרים, סלעית, ריחן , שקד, חיננית, טל מנשה וכך גם לשטח ערי מרכז הארץ. המדובר בפרצות גדולות ומסודרות אשר הולכי רגל וכלי רכב עוברים בהם באין מפריע. למרות ההתראות הרבות על הפרצות מערכת הביטחון עליה אתם אמונים, לא נוקטת באף פעולה למנוע את הכניסות, הן בהימנעות מנקיטת פתרונות זמניים ל מניעת הכניסה השוטפת באין מפריע והן במחדל החמור של הימנעות מ תיקון הפרצות בגדר בתיקון של קבע", צוין.

עוד נכתב: "פניות מרשתנו נערכו על ידי אנשי אגף הביטחון של מרשתנו, הנהלת המועצה וראש המועצה מר יוסי דגן. הפניות נעשו לכל הגורמים האמונים על הביטחון החל מגורמי השטח, מתפ"ש ועד לצמרת משרד הביטחון. אך לפני חודשים מספר נערך סיור ייעודי לעניין זה על ידי ראש המועצה מר יוסי דגן ואנשי אגף הביטחון במועצה – לסגן שר הביטחון ה"ה מר אלון שוסטר, נערך לו סיור בשטח והוצגו בפניו הפרצות, הפערים והסיכון המוחשי לחיי אדם שבפרצות אלו. כן הוצגו בפניו עשרות אירועי החדירה למטרות פח"ע שאירעו תוך תקופה של מ ספר חודשים מפרצות אלו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, צוין כי לא יתכן שתושבי המועצה יעמדו במחסומים, בעוד שהשב"חים עוברים את הגדר ללא מפריע "תושבי המועצה עומדים שעות רבות בהמתנה במחסומי הדרכים של גדר ההפרדה אשר נועדה כביכול למנוע הסתננות מעבר למערך ביטחוני זה. אולם בו בזמן בהם הם מחכים במחסומי הגדר – המחבלים והשב"חים, שאת חדירתם הגדר מנסה למנוע, עוברים באין מפריע עם כלי רכבם דרך הפרצות. מערכת הביטחון יודעת – ולא עושה דבר. חובתכם לפעול לסגירת הפרצות בגדר היא לא רק משי קולים ביטחוניים אלא גם בשל חובתכם ולמנוע כניסת שב"חים דרך פרצות אלו", כתב עו"ד ארבוס.

לסיום דורשים במוא"ז שומרון כי "לאור האמור נבקשכם לפועל בדחיפות לחסימות הפרצות, אחרת תאלץ מרשתנו לפנות לבית המשפט המוסמך שיאכוף אתכם למלא את חובתכם להסרת ומניעת מפגעי ביטחון אלו הפוגעים ומסכנים את חיי אזרחי ישראל בכלל ובתושבי מרשתנו בפרט".

רק לפני כשלושה חודשים, במהלך השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח סמוך לחומש, נפגש ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר סמוך לגדר ההפרדה והראה לו את הפרצות בגדר והתריע מפני כניסת שבחים לישראל ופגיעה בביטחון תושבי השומרון והעורף הישראלי.

"את הפיגוע הזה, היה אפשר למנוע", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "מדי יום נכנסים אלפי שב"חים למדינת ישראל, דרך גדר ההפרדה בצפון השומרון, ומשם הם מגיעים היישר למרכז הארץ. במשך שנים ישראל מפקירה את גדר ההפרדה ומתעלמת מכניסת שוהים בלתי חוקיים למדינה תחת תירוץ "הומניטרי". במקום לקיים כניסה מסודרת של פועלים על פי חוק. מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול בפני סכנה ברורה וממשית, ואת המחיר שילמו השבוע משפחות הנרצחים. מזה שנים אני מתריע על כך בפני בכירי מערכת הביטחון, רק לפני 3 חודשים קיימתי סיור בנושא עם סגן שר הביטחון. ההפקרות הזו מסכנת הן את תושבי צפון השומרון והן את תושבי מרכז הארץ", הוסיף דגן.

צילום: מועצה אזורית שומרון
ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם סגן שר הבטחון שוסטר, ליד גדר ההפרדה בצפון השומרון דרכה עבר המחבל. דצמבר 2021

Back to top button