חדשות חוץמבזקים

אירוע אנטישמי מזעזע ומרגיז הסתיים במותו של גבר יהודי בצרפת

תיעוד מזעזע שפורסם ברשתות החברתיות, שהחל בתקיפתו של ג'רמי כהן, גבר יהודי-צרפתי בן 31 והסתיים במותו הטרגי, הוביל את משפחתו לדרוש מהמשטרה לפתוח מחדש את תיק החקירה לבירור נסיבות מותו.

האירוע התרחש לפני כחודשיים, ב-16 בפברואר, כאשר ג'רמי כהן, חובש כיפה הותקף על ידי קבוצת צעירים ברחוב בעיירה בוביני, בפרבר הצפון-מזרחי של פריז, צרפת. שניות בודדות לאחר שהצליח להימלט מחבורת הנערים שהכו אותו נמרצות, הוא חצה את הכביש ואז נדרס למוות על ידי הרכבת החשמלית. תיק החקירה נסגר על ידי המשטרה כתאונת דרכים ולא היה אזכור על כך שהותקף קודם לכן על רקע אנטישמי וזה מה שגרם למותו. זאת למרות שמשפחתו אז מסרה כי "מותו של ג'רמי קשור לתקיפה על ידי כנופיית צעירים לפני שנדרס למוות".

ג'רמי כהן ז"ל נדרס למוות ע"י רכבת חשמלית כניסה להימלט מחבורת צעירים

באתר תחנת הרדיו היהודית בצרפת "רדיו השלום" נכתב: "בטח שמעתם על זה, שצעיר יהודי מת לאחר שרץ ונפגע מרכבת חשמלית בבוביני. הוא נלקח לבית חולים כשמצבו אנוש אך לא שרד את פציעותיו. כנגד כל הסיכויים, יצאו האחים שלו למצוא עדויות. משפחתו חילקה פליירים ברחבי העיר, בבקשה מהציבור להירתם לעזרתם ולאסוף סרטונים ועדויות על מותו של הצעיר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום צייץ בטוויטר אריק זמור, המועמד היהודי מהימין הקיצוני שמתמודד בבחירות לנשיאות צרפת: "למה התקשורת לא מדווחת על זה, למה אף פוליטיקאי או חבר ממשלה לא הזכיר את מותו של ג'רמי כהן, שנפגע על ידי קבוצת בריונים?".

הוא ציין כי "תיעוד המוות של ג'רמי כהן מצמרר. מותו של עוד אחד מילדינו והשתיקה מחרישת האוזניים על העובדות שמסתירים במשך חודשיים מקוממים אותי. האם הוא מת בגלל שברח מאותם חלאות? האם הוא מת בגלל שהיה יהודי? למה הסיפור הזה מושתק?", תהה.

המקרה זכה לתשומת לב לאומית לאחר הציוץ של אריק זמור.

התיעוד שהופץ היום ברשתות החברתיות פורסם על ידי רפאל כהן, אחיו של ג'רמי כהן ז"ל. הוא אמר ב"רדיו השלום" כי "המשטרה אמרה לנו שהם סגרו את החקירה כי אין להם מידע נוסף והמצלמות לא סיפקו צילומים ברורים." הוא סיפר כי בשל כך הם נאלצו לבקש מעדי ראייה בשכונה לסייע להם, לכן הם הדפיסו הודעה על דף וחילקו בכל תיבות הדואר של השכנים. אחד השכנים סיפק את התיעוד הזה בו נראה ג'רמי ברגעיו האחרונים כאשר הוא מותקף על ידי חבורת צעירים ברחובות ולאחר מכן נמלט ונדרס למוות על ידי הרכבת החשמלית. שכנים אחרים סיפקו עדויות.

התיעוד שהופץ היום ברשתות החברתיות

רפאל כהן קרא לחוקרים לשתף פעולה עם המשפחה בעניין הזה על מנת שהאמת תצא לאור, "אנו מבקשים עזרה כדי לשפוך אור על המקרה הזה. אנחנו רוצים שהמשטרה תשתף איתנו פעולה כדי שנוכל לגלות את האמת".

אביו של הקורבן, ג'רלד כהן, אמר: "למה המשפחה היא זו שצריכה להביא את הראיות לחוקרי המשטרה?" והוסיף, "אם לא היינו עושים את מה שעשינו והתיעוד הזה לא היה מגיע אלינו לא היינו יודעים את האמת. אנחנו רוצים צדק עבור הבן שלנו ג'רמי!"

חבר הפרלמנט מהמרכז-ימין, אריק צ'יוטי צייץ בערוץ הטוויטר שלו: "צריך לפתוח חקירה כדי שנוכל לשפוך אור על האופי האנטישמי של המתקפה."

חבר הפרלמנט הצרפתי מאייר חביב אמר כי "נראה שנסיבות מותו של ג'רמי כהן, יהודי דתי בן 31, היו דרמטיות בהרבה יותר. הקורבן, שעל פי כל העדויות חבש כיפה על ראשו, ניסה לברוח, כפי שהסרטון מראה בבירור, מחבורת בריונים שתקפה אותו. כשהוא ברח מהם אך לא ראה את הרכבת כשהיא נוסעת לכיוונו. התמונות נוראיות. זה שובר לכולם את הלב. היום פניתי לשר הפנים שאישר לי שהרשויות מתייחסות לנושא בחומרה רבה ושהתיק נמצא בטיפול מערכת המשפט. פניתי גם למשרד המשפטים ואני ממתין לתשובתו בנושא".

בעמוד הטוויטר שלו כתב: "ג'רמי כהן יהודי חובש כיפה, מוכה על ידי חלאות במארב ונדרס למוות על ידי רכבת חשמלית בזמן שהוא מנסה להימלט. מקרה דרמטי חדש על רקע אנטישמיות! צירוף מקרים עצוב, המקרה נחשף היום, 5 שנים לאחר רצח שרה חלימי"

מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, צייצה גם היא בעמוד הטוויטר שלה וכתבה: “בסוף פברואר נרצח ג'רמי כהן, הוא נמחץ מתחת לרכבת החשמלית לאחר שנמלט מכנופייה. מה שהוצג כתאונה יכול להיות רצח אנטישמי. כיצד להסביר את השתיקה בפרשה זו ומניעיה?"

ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) שעלה מצרפת כתב בעמוד הטוויטר שלו: "הזדעזעתי לראות את הסרטון שפורסם היום בצרפת על התקיפה האנטישמית של ג׳רמי כהן ז״ל, שהובילה לדריסתו ע״י רכבת קלה. האירוע מלפני חודש וחצי ורק היום מגיע לתודעה בצרפת – דבר שמעלה חשש שוב לנסיון טיוח של רצח אנטישמי. מצפה מרשויות צרפת לפעול לפענוח המקרה בהקדם ולהסברים. דם יהודי אינו הפקר".

Back to top button