חדשות חוץמבזקים

זעזוע באינדונזיה: מנהל פנימייה אנס לפחות 13 תלמידות במשך חמש שנים

בית המשפט העליון באינדונזיה קיבל היום (שלישי) את ערעור התובעים והטיל גזר דין מוות על הארי וירוואן בן ה-36, מורה לשעבר ומנהל פנימייה אסלאמית שהורשע באונס של לפחות 13 תלמידות במשך חמש שנים.

הארי וירוואן הורשע ב-15 בפברואר 2022 על ידי הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בבנדונג ונידון למאסר עולם.

הוא הואשם שאנס בנות בגילאי 11-14 בין השנים 2016 עד 2021 בבית הספר, בבתי מלון או בדירות שכורות בעיר ג'אווה שבמערב אינדונזיה. על פי הדיווחים, לפחות תשעה תינוקות נולדו כתוצאה מהאונס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המקרה שלו עורר סערה ציבורית שכן כמה קורבנות נאנסו על ידו במשך כמה שנים. המשטרה אמרה שהקורבנות פחדו מכדי לספר לאיש.

שופטי בית המשפט העליון בבנדונג (עיר הבירה של מחוז מערב ג'אווה באינדונזיה) הסכימו עם ערעור התובעים ופסקו לוירוואן עונש מוות ותפיסת כל נכסיו.

צילום: רפי פאד, סוכנות הידיעות AP

"מה שהוא עשה גרם לטראומה וסבל לקורבנות ולהוריהם", נכתב בפסק הדין שבית המשפט פרסם באתר האינטרנט שלו היום וציין כי "הנאשם פגע במוניטין של הפנימיות האסלאמיות".

כמו כן בית המשפט חייב את המשרד להגנת הילדים באינדונזיה לשלם 23,200 דולר פיצוי לקורבנות ובנוסף בין 600 ל-6,000 דולר עבור כל טיפול רפואי ופסיכולוגי לכל ילדה.

אולם בית המשפט העליון קבע כי נכסיו ייתפסו, כולל קרן שבבעלותו, וימכרו במכירה פומבית לטובת הקורבנות וילדיהם.

עוד קבעו השופטים כי יש למסור את תשעת הילדים שנולדו לקורבנות כתוצאה מהאונס לסוכנות להגנת הילדים והנשים להערכה תקופתית "עד שהקורבנות יהיו מוכנות נפשית לטפל בילדיהם, והמצב יאפשר להחזיר את ילדיהם לקורבנות."

עם זאת, שופטי בית המשפט לערעורים דחו את בקשת התובעים לסירוס כימי, ואמרו כי מי שנידון למוות או מאסר עולם לא עשוי להיות כפוף לעונשים אחרים, מלבד שלילת זכויות מסוימות.

עורכת הדין של וירוואן, אירה ממבו, אמרה שהיא תמליץ ללקוח שלה לערער על גזר הדין לבית המשפט העליון. יש להם שבעה ימים לעשות זאת לפני שהחלטת בית המשפט תהפוך לסופית.

וירוואן הודה באשמה והתנצל בפני קורבנותיו ובני משפחותיהם במהלך המשפט.

משטרת ג'אווה החלה לחקור את המקרה ועצרה את וירוואן במאי האחרון בעקבות תלונה של הורי אחת הקורבנות שפנו למשטרה לאחר שבתם חזרה הביתה מהפנימייה לרגל החג והתוודתה בפניהם כי ילדה תינוק.

פרטי האירוע המזעזע התפרסמו רק בנובמבר, אז החלו ההליכים בבית המשפט. מהמשטרה נמסר כי הם ממתינים לפרסם זאת כדי למנוע נזק פסיכולוגי וחברתי נוסף לקורבנות.

בינואר אמר נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו כי הוא מודאג ממקרי התעללות מינית בפנימיות אסלאמיות וקרא לפרלמנט להאיץ את הדיון בהצעת חוק בנושא אלימות מינית. מחוקקים שמרנים וארגונים אסלאמיים רוצים שהצעת החוק תכלול איסורים על יחסי מין מחוץ לנישואין ויחסים הומוסקסואלים.

צילום: Antara Foto, רויטרס

Back to top button