חדשות הארץמבזקים

שלוש מיליון ש"ח נתרמו למען פרויקט שחזור השיירות במלחמת העצמאות

בחאן שער הגיא נחנך השבוע אירוע ההוקרה שכלל טקס חנוכת קיר התורמים. אירוע זה הוא חלק מפרויקט שחזור השיירות שפרצו את הדרך לירושלים הנצורה במלחמת העצמאות, שעלותו עומדת על כ- 28 מיליון שקלים, מתוכם כשלוש מיליון שקלים נתרמו על ידי חברות עסקיות ובניהם קבוצת תעבורה, קרן ברכה, מלונות דן ומשפחת אנג'ל באמצעות הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל.

האירוע התקיים במעמד נשיא הקרן האלוף במיל' מתן וילנאי ומנכ"ל הקרן, עוזי ברזילי וכלל את טקס הסרת הלוט ולאחריו הרצאה ושיחה עם אביחי ברג מחבר הספר "ודרך אין אחרת- לוחמי תש"ח בסיפורם האישי על הקמת המדינה" בעקבות פגישותיו עם לוחמי מלחמת העצמאות.

צילום: Rotem Avrutsky

נשיא הקרן, אלוף במיל' מתן וילנאי, אמר: " זה מעמד מאוד מרגש עבורי לעמוד כאן. הפעם הראשונה הייתה לפני לא מעט שנים, הייתי רק בן 4 אבל אני זוכר את עצמי, ילד קטן שמביט בשיירות בהערצה ומנופף אליהם, זה היה מקור חיים לתושבים. אבא שלי תמיד ענה את אותה התשובה בתקופה הזו "עכשיו אנחנו בונים מולדת", ואני שמח להיות באירוע שמוכיח את צדקת דרכו וממשיך את קיומה. מאז ועד היום אנו ממשיכים את דרכם הנחושה של פורצי הדרך ומקימי המדינה בהתמודדות עם אתגרים בטחוניים, כולל גל הטירור הנוכחי"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Rotem Avrutsky

איילת נחמיאס-ורבין, שבן משפחתה לחם במלחמה ומונצח על הקיר החדש, שיתפה: "יוסף (יוסיק) סימבול היה בן יחיד להוריו יהודית ושלמה, אחרי שנהרג נולדה בתו יוספה. הוא היה בן דודה האהוב של סבתי שרה שטרן, לחם בגדוד החמישי של חטיבת הראל ופעם אפילו סגרתי מעגל עם רבין וסיפרתי לו שהוא היה בן דודה של סבתי – אצל רבין לוחמי החטיבה שנפלו ליוו אותו עד יומו האחרון. סבתי הייתה בהריון כשיוסיק נהרג. עם לידתו קראו סבי וסבתי לתינוק יוסי. יוסי שטרן אחיה של אמי שירת בגדוד 50 של הנח״ל והתאבד בצבא בגיל 20 בגלל התעללות של מפקד. בחרנו להנציח את השניים יחד – יוסיק ויוסי שנקרא על שמו – שניהם, יפי הבלורית והתואר. יוסיק קבור בחלקה הצבאית בקרית ענבים, יוסי קבור בחלקה הצבאית בקרית שאול."

צילום: Rotem Avrutsky

Back to top button