כלכלהמבזקים

ליברמן הודיע: המס על הדלק יירד בחצי ש"ח לליטר

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע לפני זמן קצר (שלישי) כי מס הבלו המושת על הדלק והסולר יופחת לתקופה של שלושה חודשים בחצי ש"ח לליטר. ליברמן אמר כי, "ימשיך לקבל החלטות על בסיס נתונים בלבד."

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר: ‏"מברך על החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן לאמץ את הצעתי, עליה חזרתי פעמים רבות ליד שולחן הממשלה, להפחית את מס הבלו על הדלק."

ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד אריאל ברזילי, הגיב על הוזלת הדלק, אחרי קמפיין ברשתות בו קידמה את הפחתתו הזמנית של מס הבלו: ״אנו מברכים את שר האוצר על החלטתו להפחית את מס הבלו, ובכך שהשתכנע מהנימוקים שהצגנו בפניו ולמעשה קיבל לחלוטין את עמדת התנועה. המאבק ביוקר המחייה הוא ארוך-טווח ודורש שינויי מדיניות ורפורמות עומק. אולם לצד זאת, חשוב גם השימוש בכלים מיידיים שיהיה בהם כדי להביא הקלה על משקי הבית. מטרת המס, שהיא הפחתת הנסיעה הפרטית והמעבר לתחבורה לציבורית, טובה ומוצדקת ואין ספק שהפתרון הראוי ביותר הוא שיפור התחבורה הציבורית בארץ, אך כרגע לצערנו התחבורה הציבורית לא טובה מספיק, כך שנוצר מצב שלאזרחים אין אלטרנטיבה ראויה אחרת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: ״לצד זאת, נתוני רשות המיסים מצביעים על כך שבשנה האחרונה חל גידול משמעותי בהכנסות המדינה ממיסוי. על כן טענו שמן הראוי להפחית באופן זמני, כצעד חירום, את מס הבלו כחלק מאמירה חשובה של הממשלה, המכירה בתקופת החירום, והיא מגויסת – כפי שהיא מצפה גם מחברות פרטיות – להקל על משקי הבית. אנו מודים לשר ליברמן על ההחלטה״.

צילום: freepik

Back to top button