חדשות חוץמבזקים

מאלי: 300 גברים שנחשדו בהשתייכות לארגונים איסלאמיים קיצוניים נורו למוות

כוחות צבא מאלי ושכירי חרב, החשודים כרוסים, ירו למוות בכ- 300 גברים שחשדו בהם בהשתייכות לארגונים איסלאמיים קיצוניים בעיר מורה במרכז המדינה האפריקנית מאלי, כך נמסר היום (שלישי) מארגון Human Rights Watch.

על פי החשד, לוחמים רוסים ירו למוות ברוב ההרוגים בסוף מרץ, לפי עדים שזיהו את היורים כחיילים לבנים שאינם דוברים צרפתית. כמה מאות שכירי חרב רוסים נפרסו במאלי כדי לסייע בלחימה במורדים הקיצוניים, כך אישר צבא ארה"ב בינואר.

עוד על פי הדיווח, כוחות צבא מאלי ושכירי החרב אספו את הגברים, ירו ב- 300 מהם קברו רבים מהם בקברי אחים ואף שרפו את גופותיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד ההגנה של מאלי דיווח על תקרית דומה, ואמר כי "בשבוע האחרון של מרץ חוסלו 203 מחבלים ונעצרו 51 אחרים", וכי "כוחות הצבא של מאלי פעלו על פי מידע מודיעיני לפיו נפגשו קיצונים חמושים במורה", דווח בסוכנות הידיעות AP.

"האכזריות של קבוצות איסלאמיסטיות חמושות אינן הצדקה כלל לטבח מכוון של הצבא באנשים השרויים במעצר", אמרה קורין דופקה, בכירה ב-Human Rights Watch. "ממשלת מאלי אחראית לזוועה הזו, הגרועה ביותר במאלי בעשור האחרון, בין אם בוצעה על ידי כוחות מאלי או חיילים זרים הקשורים אליה".

לפי ארגון הזכויות, רוב ההרוגים במורה היו מהקבוצה האתנית פאול. מורה נשלטה ברובה על ידי קיצונים הקשורים לאל-קאעידה שהטילו מס על כפריים והטילו חוקי שריעה מחמירים, לפי התושבים.

קולונל אסימי גויטה, בכיר בצבא מאלי. צילום: AP

Back to top button