כלכלהמבזקים

"המצוקה ההולכת וגוברת מעמידה את ענף מעונות היום בפני קריסה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (שלישי) לשר האוצר אביגדור ליברמן, לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, בדרישה לכינוס דחוף של ועדת המחירים לצורך פתיחת סל התשומות לגבי מעונות היום המפוקחים.

לדברי בר-דוד, "סוכם זה מכבר בין משרדי הממשלה האחראים על מעונות היום לפעוטות לבין ההסתדרות וראשי הארגונים המפעילים מעונות מפוקחים כי תכונס ועדת המחירים המשותפת לאוצר ולמשרד הממשלתי הרלוונטי, לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח מתוך רצון ליישום מסקנותיה כבר בתחילת שנת הלימודים הבאה".

יו"ר ההסתדרות מציין כי "המצוקה ההולכת וגוברת מעמידה את ענף מעונות היום בפני קריסה. מעונות רבים ייסגרו ואחרים לא ייפתחו בתחילת שנת הלימודים הבאה כתוצאה ממחסור חמור וחסר תקדים במטפלות, שנובע מתנאי שכר נמוכים, תנאי העסקה בלתי הולמים ותקינה שאינה מאפשרת מענה ראוי לפעוטות ולתינוקות. הגיעו מים עד נפש. המעונות לא מסוגלים עוד להתנהל במצב הדברים הקיים, לא מצליחים לשמר כוח עבודה קיים ולא מסוגלים לגייס כוח אדם חדש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בר-דוד מוסיף כי "ככל שלא יעודכן סל התשומות על-ידי הוועדה שתכונס באופן מיידי, הענף יקרוס. אני מבקש שדיוני הוועדה יחלו לאלתר".

צילום: ארן דולב

Back to top button