מבזקיםצבא וביטחון

"המחבלים הפוטנציאליים וארגוני הטרור ממתינים להורדת הדריכות שלנו"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הערב (שלישי) באירוע הוקרה של ארגון נכי צה"ל לפצועות ופצועי צה"ל תושבי מחוז תל אביב-יפו והמרכז, במעמד יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן.

מדברי שר הביטחון: "ממש השבוע קראתי ראיון עם נועם גרשוני ועילי חיות, שני גיבורים שהשיקום שלהם הוא סיפור מופת, שבוודאי רבים מכם מזדהים איתו. ״לא יכולתי להזיז אצבע״, סיפר חיות. ״ביקשתי שהוא (נעם) יגיע אלי כי אמרתי ׳אוקיי, נפצעת׳. עכשיו הדבר הבא שאתה רוצה זה לחזור לספורט כמה שיותר מהר״. גם אני מקבל השראה כשאני מסתכל עליכם, רואה את הדרך שאתם עושים, את בני המשפחות שעוטפים אתכם. יחד, אתם מעניקים לנו שיעור – בחוסן אישי, בציונות, בנתינה, באמונה בצדקת הדרך. תודה רבה לכם!"

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

"כמי שהיה חלק מהמערכת הצבאית במשך מרבית שנות חיי, חוויתי את הקשיים של הנכים, חברים, מפקדים ופקודים, והיה חשוב לי מראשית דרכי כשר הביטחון לעבוד איתכם בשיתוף פעולה. רפורמת "נפש אחת" שהובלנו, בשיח מתמשך עם ארגון נכי צה"ל, היא חלק מאותה מחויבות. אי אפשר להפריז בחשיבותו של שיקום מכבד, מהיר, מיטבי וארוך טווח, שהוא הדרך היחידה לאפשר חזרה מהירה לחברה, לתעסוקה, להקמת משפחות. מי שמתגייס ותורם – ראוי שהחברה ששלחה אותו תכיר ותוקיר אותו גם במערכת השיקום. זה נכון לאלו שנפצעו בקרב, וזה נכון לכל מי ששירת ונפצע – בהכשרה, בבסיס או בדרך אליו." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשנה האחרונה אנחנו נמצאים בפעולה כוללת ומקיפה של הרפורמה שהחלה בממשלה הקודמת וממשיכה בממשלה הנוכחית. את השינויים אני מקווה שאתם ודאי מרגישים – ביטלנו את מבחן ההכנסה, הכנסנו שיפורים טכנולוגים, מוקדים טלפונים, אנחנו מסייעים לבני המשפחות ואנחנו בפיילוט להוצאת חלק מהוועדות הרפואיות לבתי החולים."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

עוד אמר שר הביטחון: "אבל בעיקר, אנחנו משנים את התפיסה, את השירות והיחס. יש עוד עבודה רבה, יהיו עוד קשיים בדרך להצלחה שלנו ועל מנת שנהיה ראויים להקרבה שלכם. זהו מרכיב מהותי בחוסן הלאומי שלנו, זוהי אחריות שלי ובמידה מסוימת גם זכות. אני חייב להגיד בהזדמנות הזו משהו אישי על עידן קלימן. כשקרה מקרה איציק סעידיאן, שכולנו מאחלים לו מכאן רפואה שלמה ושמחים לראות אותו מתקדם בהליך השיקום, לעידן היו שתי אפשרויות: לצאת בהפגנות ולהתראיין בתקשורת נגד המערכת, או לרתום אותה ואת האנרגיות למען נכי צה"ל ולהביא תוצאות. הבחירה של עידן היתה קשה באווירה הציבורית שהייתה פה – אבל היא הביאה את התוצאות. עשרות אלפי נכי צה"ל ובני משפחותיהם חייבים לו ולארגון כולו תודה על כל הפעילות. תודה לך עידן, תודה לכל חברי הארגון במרכז ובכל הארץ."

"מכובדיי, גם בימים אלה עומדים חיילי צה״ל וכוחות הביטחון במשימות, כמו אלה שאליהן יצאתם אתם. וגם בתקופה הרגישה הזו יתכן שהמחבלים הפוטנציאליים וארגוני הטרור ממתינים להורדת דריכות שלנו כדי לבצע את זממם. לכן אנחנו לא נרפה ולא נוריד את הרגל מהגז המבצעי שלנו לאורך כל התקופה הקרובה – נמשיך בפעילות של המודיעין, נמשיך בפעילות התקפית, נמשיך במאמצים ההגנתיים. לצד הצעדים האזרחיים שאנחנו נוקטים החל מהשבוע לקראת הרמדאן, שאותם נרחיב אם תהיה יציבות ביטחונית. נמשיך לעשות כל מה שיידרש כדי לתת לאנשים לחיות חיים נורמליים וכדי להגן על אזרחי ישראל מהטרור." הוסיף גנץ.

לסיום, אמר:"יקיריי, יהודה פוליקר, שבואו נודה – בשבילו באתם לפה ולא בגללי, שר: "תהיה אתה, תחיה כל רגע כאילו לא יהיה מחר, תאהב כאילו לא נפגעת כאילו כלום אף פעם לא נגמר״. אני מקווה שגם אתם חיים כך, ואנחנו מחויבים לעשות הכל כדי שכך יהיה. שיהיה לכם ערב מצוין וחג שמח!"

צילום: ניקול לסקבי / משרד הביטחון

Back to top button