מבזקיםמשפטי/פלילי

עונשי מאסר לקטינים שהורשעו בתקיפה בשייח ג'ראח: "בעטו בו כאשר היה חסר אונים"

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) שנתיים וחצי מאסר על קטין, ושנתיים מאסר על קטין נוסף, תושבי ירושלים. בנוסף, נגזרו עליהם מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלונן בסך 10,000 שקלים מכל אחד, וזאת לאחר שהורשעו בביצוע תקיפה חמורה לפני כשנה בשכונת שייח' ג'ראח.

על פי הכרעת הדין, באחד מימי חודש הרמדאן בשנה שעברה התפרעו עשרות פורעים בשכונת שייח' ג'ראח. למקום הגיע המתלונן, בעל חזות יהודית, משהבחינו בו הפורעים הם החלו לצעוק ולזרוק אבנים לעברו. המתלונן ניסה להימלט ורץ עם כלבו שהיה עמו, אז הפורעים תקפו אותו בכל חלקי גופו, בעוצמה ובאכזריות, באגרופים, בבעיטות, באלות עץ, אבנים, סלעים, שוקר חשמלי וחפצים נוספים.

בשלב מסוים התקרבה ניידת משטרה למקום, המתלונן רץ לקראתה, אז הרים אחד הפורעים עגלת סופר והשליך לעברו. כתוצאה ממעשיהם של הפורעים נגרמו למתלונן חבלות רבות בכל חלקי גופו. בהמשך לאירוע הזה יידה אחד הנאשמים אבנים לעבר כוחות הביטחון בשער שכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשמים הורשעו (כל אחד על פי חלקו) בביצוע עבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

בית המשפט קבע כי "חלקם הישיר של הנאשמים נקודתי ומצומצם יחסית. עם זאת, המעשה אינו עומד בפני עצמו בלבד והנאשמים פעלו כחלק מקבוצת התוקפים…ייחודו החמור של מעשה לינץ' הוא בכך שהוא בנוי על השתתפות הרבים, על המון אדם הפועל נגד קורבן שבאופן שחלקו של כוח אחד יכול להיות מועט ונקודתי, אגרוף, בעיטה, הכאה במקל, דחיפה, השלכת חפץ ועוד, כשהנזק נגרם ממכלול המעשים, בכלל זה גם במניעת מנוסת הקרבן, בצעקות המוסיפות לפחד ולאימה של הקרבן ועוד…"

בנוסף, קבע כי "הנאשמים בעטו בו כאשר הוא היה חסר אונים, ודווקא הצטרפות בשלב זה, יכולה בנקל להיות המכה שתביא לתוצאות היותר חמורות, שכן הקורבן כבר מוכה, חבול וחסר כוחות. המטרה של כלל הנוכחים באירוע הייתה זהה – לפגוע בגופו של המתלונן ואולי אף מעבר לכך ובתוך כך להטיל פחד ובהלה בציבור".

התיק נוהל על ידי עוה"ד בני ליבסקינד ואהוביה שטרן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי). ההליך הפלילי של שלושה מעורבים נוספים באירוע מתנהל בימים אלו בבית המשפט.

מהפרקליטות נמסר: "הנאשמים לקחו חלק בתקיפה אכזרית של צעיר שכל חטאו היה שזוהה כיהודי בעת שטייל עם כלבו והותקף על ידי עשרות פורעים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, הרשיע את הנאשמים הקטינים בעבירות מעשה טרור וגזר על הנאשמים מאסר משמעותי על אף קטינותם. נקווה כי ענישה משמעותית זו תהווה גורם מרתיע מנטילת חלק בתקיפות לאומניות מעין אלו".

Image by Tumisu, please consider ☕ Thank you! 🤗 from Pixabay

Back to top button