מבזקיםפוליטי / מדיני

הפלונטר הפוליטי חוזר| השר כהנא: "עידית עוברת חודשים קשים של מתקפות בלתי פוסקות"

השר לשירותי דת וחבר מפלגתה של סילמן, ח"כ מתן כהנא, אמר הבוקר (רביעי) בראיון לגלי צה"ל כי שמע על פרישתה "פחות או יותר 30 שניות לפני שעליתי לשידור. אני מקווה שזה הפיך, עוד לא דיברתי עם עידית, וברגעים כאלה כדאי לדבר לפני שמגיבים… אני כן יודע להגיד שעידית עוברת חודשים מאוד מאוד קשים של מתקפות בלתי פוסקות, גם עליה, גם על משפחתה".

על העימות בין ח"כ סילמן להורוביץ בסוגיית החמץ אמר כהנא: "לדעתי זו סערה מיותרת לחלוטין שהתחילה מהתבטאות סתמית של שר הבריאות. מבחינה מהותית שום דבר לא השתנה לעומת השנה שעברה, אז החרדים היו בקואליציה. הקואליציה – מעבר לדיבורים מיותרים של אנשים לאורך הזמן – עומדת בעקרונות שקבענו ואין סיבה טובה לפרק אותה. הממשלה מעבירה רפורמות חשובות".

ח"כ מוסי רז ממרצ קרא לצרף את הרשימה המשותפת לקואליציה. "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ'. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ סאמי אבו שחאדה, התייחס לדברים בראיון לרדיו א-שמס ואמר כי, "התסריט הטוב ביותר מבחינתנו זה ללכת לבחירות. אנחנו לא ניתן רשת ביטחון, לא לבנט ולא לנתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו".

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן (מרצ), אמר בראיון בכאן ב' כי סוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים היא תירוץ קלוש, כלשונו, לפרישתה של סילמן: "יש פה יותר אופורטוניזם פוליטי מאשר דבקות בעקרונות מקודשים", אמר גולן. "אם היא חיפשה עילה, היא היתה מוצאת. חבל לי מאוד כי הערכתי אותה וחשבתי שהיא רכזת קואליציה מוכשרת". הוא הוסיף כי הוא "לא חושב שזהו סופה של הממשלה. ממשלת רבין למשל כיהנה במשך תקופה די ארוכה עם 56 חברי כנסת ונעזרה בהחלטות רבות בגורמים מתוך האופוזיציה, ואני מעריך שאנחנו נרצה לעשות דבר דומה בעת הקרובה".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button