מבזקיםפוליטי / מדיני

השר הנדל לאופוזיציה: "על מה אתם עולצים? בכל 12 שנות שלטונכם לא עשיתם דבר"

הכנסת מתכנסת בשעה זו (רביעי) לדיון חירום על רקע ההסלמה הביטחונית. הכינוס מתרחש על רקע התפנית המפתיעה בקואליציה, כשח"כ סילמן הודיעה הבוקר על פרישתה מהקואליציה.

כנציג הממשלה עלה שר התקשורת יועז הנדל, ופנה לחברי האופוזיציה: "על מה אתם עולצים וחוגגים? האם בזרם החרד"לי מגדירים את היום הזה כיום חג שלא היה כדוגמתו? ברגע משבר כל אחד צריך לתרום מיכולתו. 3 פיגועים טרור רצחניים היו לאחרונה. מה עשיתם במקום לתת גיבוי? איפה האחריות שלכם כאופוזיציה? לא עשיתם כלום. בכל 12 שנות שלטונכם לא עשיתם דבר והגענו למצב הזה בגלל שלא עשיתם כלום. כישלון נחרץ של מדיניות של לא לעשות כלום. אני רואה את הגנרל בן גביר נותן עצות לימ"מ ורואה את הגנרל רוטמן, משק הדת, נותן עצות איך להילחם בטרור. אנחנו עולצים כשהמדינה מנצחת ולא צריך לחזק טריק פוליטי".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ההצעה לסדר בנושא גל הטרור, של יו"ר האופוזיציה נתניהו וח"כ שלמה קרעי התקבלה ברוב של 21 בעד לעומת 3 מתנגדים ותועבר לדיון במליאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יואב גלנט (הליכוד) עלה להציג את הצעתו לסדר, בנושא קביעת רף ענישת מינימום לעבירות הקשורות בנשק בלתי חוקי, ואמר: "אם אנחנו אחראים לצרות של מדינת ישראל, כפי שאומר השר הנדל, אז תזקפו לזכותנו גם את הצמיחה הכלכלית חסרת התקדים, החיסונים, הפסגה בנגב שנשענת על הישגי הממשלות הקודמות ועוד".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שותפו להצעה, ח"כ יואב קיש (הליכוד), בירך את ח"כ סילמן על "ההחלטה האמיצה" שלה ואמר: "אני יודע כמה זה היה לא טריוויאלי עבורה ואני יודע שמה שהזיז את הגבינה אצלה זה השינוי המשמעותי של העשייה של הממשלה מהציפיות שלה לביצוע שלה. הממשלה הזאת נכשלה בכל תחום שהיא נכנסה אליו. הקרב על זהותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית מול מדינת כל אזרחיה. יש חברים בקואליציה שרוצים למחוק את זהותה היהודית של המדינה, ומולם יש חברים ממפלגות הימין שהם לא שם. ראינו זאת ברפורמת הכשרות, בגיוס, בגיור, בחמץ ובכל מקום רוצים לשנות את אופייה היהודי של מדינת ישראל."

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"את זה הבינה היטב עידית סילמן וגם אחרים במפלגות הימין צריכים להבין שאי אפשר בכזה טשטוש ערכים לחיות בקואליציה כזאת וחייבים לשים סוף לממשלה הרעה הזאת שנכשלה ונכשלת בכל דבר שקורה במדינת ישראל וגם פוגעת בזהות היהודית". הוא אף הוסיף, כי "בג"ץ ריסק את שלטון החוק. כשהחוק הופך רק להמלצה עבור השופטים והם מחליטים לפי הערכים שלהם – אנחנו מאבדים את שלטון החוק ואת ערכי הדמוקרטיה".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

השר הנדל עלה להשיב: "אין שום דבר יהודי בזה שאתה מייצר מונופול על הכשרות, ח"כ קיש אתה היית איתי במחאת שוויון בנטל או שגם זה לא היה ולא נברא? אני לא רואה שום דבר יהודי בזה שלא מייצרים פה יהדות לכולם, כן לא רק שלך. אני שומע פה ח"כ שצועק לי עגלה ריקה – הוא יגיד לי איזו עגלה אני?". חברי האופוזיציה קטעו את דבריו של השר הנדל, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אף קרא לו "אפס", והנדל הגיב: "גם אם תקרא לי אפס זה לא יעזור".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), התפרץ גם הוא ואמר: "קרני השמש מגיעות לכדור הארץ אחרי שהשמש כבר שקעה ואתה כבר שקעת". השר הנדל השיב: "הגעתי למשרד אחריך וראיתי שרק התקנת מזוזות, אבל לשם כך לא צריך שר למרות שאני מברך על כך. קצת צניעות".

ההצעה לסדר בנושא קביעת רף ענישת מינימום לעבירות הקשורות לנשק בלתי חוקי התקבלה ברוב של 17 בעד לעומת 4 מתנגדים ותועבר לדיון במליאה.

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) עלתה להציג את הצעתה לסדר בנושא החלטת הממשלה בנוגע לנגב ומימושן, ואמרה: "אי אפשר לא לפתוח את הנאום בלי לברך את ח"כ סילמן, שהביאה סופסוף לסיום הפרק הנורא והמסוכן בתולדות מדינת ישראל. פרק שאני בטוחה יועז שאתה מתבייש בו. אתה שמנעת הקמת ממשלה עם תומכי טרור בעבר והפכת להיות ציר מרכזי בממשלה כזאת היום. עם ספירת הקולות בתום הבחירות היה ברור שעם ישראל בחר בענק בארץ ישראל ובחר בענק במדינה יהודית. ואתם – השנאה והתעבה והכבוד העבירה אתכם על דעתכם. זה נורא ואני לא מאמינה שעשיתם את זה אבל טוב שבא לזה סוף" היא פנתה לשר הנדל ואמרה לו: "אין לך ממשלה, עכשיו תחשוב הלאה. אני קוראת לך ולכל מי שיש מצפון יהודי ואהבת ישראל כמקום המדינה היהודית – חזרו הביתה ולכו בעקבות עידית.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

סטרוק הוסיפה: "הממשלה הזאת, בעצם קיומה, סיכנה את מדינת ישראל כמדינה יהודית והפכה אותה למדינה שתי לאומנותיה. עד לאן הידרדרנו, גם כשרוצחים אותנו אסור היה לנו להתלונן. אתם לא מתביישים? איזה מין ממשלה הקמתם שמפקירה את החיים שלנו בצורה כזאת. היום היה צריך להתקיים סיור מטעם השדולה לארץ ישראל בחומש, ביטלנו אותו כי היה חשוב להיות פה, אבל התמיכה בציבור בחומש היא עצומה. הממשלה הגישה לבית המשפט, שבועיים לאחר הפיגוע שיהודה דימנטמן נרצח, תשובה כי ניתנה הנחיה מהדרג המדיני להשמיד את הישיבה בחומש כתגובה לפיגוע. אתם לא מתביישים? עם ישראל יגיע בחול המועד לחומש בהמוניו כדי להסיר את המצור שכפיתם עליהם".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שהגיש גם הוא את ההצעה, אמר: "בראש הממשלה הזאת שקמה באג'נדה של שנאת חרדים עומד בנט, העגלון של אותה עגלה ריקה. אני מברך את סילמן שהחליטה לפרק את הממשלה דווקא על הנושא של הכנסת חמץ לבתי חולים. לא הייתה ממשלה שנתנה לרפורמים הכרה כמו הממשלה הרעה הזו. לא הייתה ממשלה שנתנה הכרה לרפורמים כמו הממשלה הזאת. לעולם לא הייתה הרמת יד בתורת משה כמוכם. כמו בנט האומלל שהכיר ברפורמים ונתן יו"ר ועדת חוקה לרפורמי. אתה אדוני היו"ר גדלת במקומות דתיים וסבא שלך היה שומר תורה ומצוות ואתה הלכת לשבת במקום ליצני, אתה צריך להתבייש שאתה חבר בממשלה כזו".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

היו"ר לוי הגיב מיד ודרש מח"כ מלכיאלי לחזור בו, ואמר: "אמרת דברים שאינם נכונים, תחזור בך. אני לא מתבייש בזה, אבל העובדות אינן נכונות מבחינתי הם יהודים". ח"כ מלכיאלי המשיך: הממשלה שלכם נתנה יד לרפורמים. אתה צריך להתבייש בזה. אתה חבר בממשלה שמכירה ברפורמים. במשך שנים היה סטטוס קוו ויש מתחים בדת ומדינה אבל מעולם לא היה לרפורמים ביטוי נוראי כמו הממשלה עם רה"מ פייק דתי".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

השר הנדל עלה להשיב: "אני שומע פה צעקות ביניים אם יקבלו אותי או לא – אם אני אומר לכם מחר שביבי מלך ישראל ואתם המפלגה הכי טובה אתם בשנייה הופכים אותי לגיבור האומה. אתם משנים את דעתכם בקצב. בשנייה אחת חיבקתם את מנסור עבאס, יש תמונות שלכם איתו, ואחר כך הוא לא הלך אתכם והוא אויב. אין לכם שום ולא פסיק של תפיסה. מה שביבי אומר אתם עושים".

ההצעה לסדר של ח"כ סטרוק וח"כ מלכיאלי התקבלה ברוב של 17 תומכים מול שלושה מתנגדים והיא תועבר לדיון במליאה.

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button