מבזקים

ארצות הברית ביצעה ניסוי מוצלח בטיל היפרסוני ושמרה על כך בסוד

ארצות הברית ערכה בחודש שעבר (מרץ) ניסוי מוצלח בטיל היפרסוני, אך לא התפרסמו בכלי התקשורת פרטים בזמן אמת על מנת לא להגביר את המתיחות עם רוסיה. יש לציין כי ארצות הברית ביטלה ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי מאותה סיבה, כפי שדווח לפני ימים ספורים בסוכנות הידיעות "רויטרס".

הניסוי ההיסטורי בטיל היפרסוני HAWC (Hypersonic Air-breathing Weapon Concept) שהושלם בהצלחה על ידי לוקהיד מרטין, יחד עם DARPA, הסוכנות הצבאית האמריקאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים, AFRL, מעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי וחברת ארוג'ט רוקדטין בוצע מעל החוף המערבי של ארצות הברית. הטיל ששוגר ממפציץ B-52 עבר את מהירות מאך 5 וטיפס לגובה של 65 אלף רגל, ובכך סייע להרחיב את ההבנה של הפעילות בגבהים ובמהירויות בהם התבצע הניסוי.

לוקהיד מרטין ציינה כי היא גאה לתמוך במגוון פעילויות פיתוח מערכות בתחום ההיפרסוני כבר למעלה מ-60 שנה. החברה השקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות, גיוס מומחים והעברת ידע בין כלל תחומי פעילות החברה. בנוסף, מאמצים רבים מושקעים בתחום פיתוח הנושא הדיגיטלי סביב התכנון, הפיתוח, הניסויים והייצור בכדי לעמוד בדרישות המבצעיות וההתאמה לשדה הקרב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"העבודה המשותפת שלנו עם DARPA ו-AFRL על תוכנית ה-HAWC מדגימה את היכולת של המערכת להתמודד בצורה יעילה עם האיומים המתפתחים השונים ברחבי העולם", כך אמר ג'ון קלארק, סגן נשיא ומנהל ה-Skunk Works של לוקהיד מרטין. "ההצלחה בניסוי הנוכחי היא דוגמא לדרך בה שיתוף פעולה בין הממשל לתעשייה מאפשר לפתור את האתגרים המורכבים ביותר לטובת הביטחון הלאומי של ארה"ב ובנות בריתה".

אודות לוקהיד מרטין

לוקהיד מרטין היא חברה גלובאלית בתחום הביטחון והחלל, המעסיקה כ-114,000 איש ברחבי העולם ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, יצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים, אמצעים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות ההיי-טק והתעשייה הביטחונית בישראל.

צילום: לוקהיד מרטין

Back to top button