מבזקיםמשפטי/פלילי

ביהמ"ש קבע: פעוטון "כוכב נולד" בגדרה יישאר סגור עקב החשד לפגיעה בפעוטות

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת הפרקליטות ומחק את עתירתה של מנהלת בגן ״כוכב נולד״ בעיר גדרה כנגד סגירת הגן בשל חקירה המתנהלת בחשד לפגיעה בפעוטות הגן. בהמשך להחלטת בית המשפט, הגן יישאר סגור בהתאם לצו מנהלי שהוצא עם פתיחת החקירה הפלילית בעניינו על ידי משרד החינוך.

מדובר במעון לפעוטות בשם ״כוכב נולד״, אשר פעל בעיר גדרה. ביום 20.02.22 ניתן צו הפסקה מנהלי למעון במקביל לתלונה אשר הוגשה במשטרה על ידי אב שבנו טופל במעון, בחשד לאלימות המופנית כלפי הפעוטות מצד הגננת. בבקשה להוצאת הצו ציין משרד החינוך כי קיימת אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת"

בתגובה לצו ההפסקה המנהלי, הגישה מנהלת המעון עתירה לביטול הצו והשבת המעון לפעילות, בין היתר בטענה לכשל נקודתי לכאורה והתנהגות בלתי נאותה של עובדת שטופל ע"י המשיבה". טענה זו עמדה בניגוד להודעת המשטרה לפיה במהלך החקירה נצפו במצלמות הגן מקרי אלימות רבים שבוצעו ע"י מספר מטפלות שונות וכן כי גם מנהלת הגן, להלן העותרת, חשודה בביצוע עבירות חמורות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת העתירה טענה הפרקליטות כי במלאכת האיזון שבין זכות העותרת לפרנסה לבין הסיכון הנשקף לפעוטות, הכף נוטה בבירור לטובת ההגנה על הפעוטות, בשל היותם חסרי יכולת להגן על עצמם, להתנגד או לדווח על פגיעה.

לאור הראיות שהציגה הפרקליטות, המליץ בית המשפט לעותרת לחזור בה מן העתירה ומשכך, העתירה נמחקה והצו המנהלי המורה על סגירת הגן נותר על כנו. יובהר כי תיק החקירה הפלילי כנגד מנהלת ועובדות הגן הועבר לפרקליטות אשר בוחנת אותו בימים אלה לשם גיבוש החלטה. העתירה הוגשה כנגד מנהל רישוי בקרה ואכיפת חברות במשרד החינוך, ונוהל ע"י עו"ד שילי גרוסמן מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי).

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button