מבזקיםצבא וביטחון

המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בתל אביב חוסל לאחר קרב יריות

בתום מרדף שנמשך מספר שעות אותר על ידי השב"כ המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בתל אביב אמש (חמישי) כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו. הוא חוסל במהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ. אין נפגעים לכוחותינו.

המחבל הוא, ראאד פתחי חאזם בן 28 תושב מחנה הפליטים ג'נין, שמחזיק בתעודת זהות ירוקה של הרשות הפלסטינית.

המחבל רעד פתחי חאזם
תעודת זהות ירוקה של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב
המחבל לאחר שחוסל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
המחבל לאחר שחוסל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
המחבל לאחר שחוסל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
המחבל ראאד פתחי חאזם

בשב"כ ציינו כי המחבל, לא השתייך באופן מובהק לארגון טרור כלשהו ואין לו עבר ביטחוני או מעצרים קודמים. שוהה בלתי חוקי, ללא היתר שהיה בישראל. פתחי חאזם, אביו של המחבל משתייך לתנועת הפת"ח המקומית במחנה הפליטים ג'נין ועובד כקצין במערכת מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. גורמי הביטחון בודקים כעת האם למחבל היו סייענים שעזרו לו ואיך הצליח להגיע ממחנה הפליטים ג'נין אל מרכז תל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפיגוע הרצחני בתל אביב אירע אתמול בסביבות השעה 21:00. בשירותי החירום וההצלה התקבלו דיווחים רבים על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04.

שיחה למוקד החירום של מד"א 101

המחבל, רעד פתחי חאזם הגיע לזירת הפיגוע כשהוא לבוש בגדים כהים, ירה לעבר מבלים במקום ונמלט.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו.

חוקרי זיהוי פלילי של משטרת ישראל עסקו באיסוף ראיות פורנזיות בזירה, שהועברו לבדיקות מעבדה, בכדי להתחקות אחר המבצע.

כתוצאה מהירי נרצחו שני אזרחים צעירים בני 27 ו-28 ,ארבעה נפצעו במצב קשה, שניים נפצעו באורח בינוני, ארבעה נפצעו במצב קל ושלושה נפגעי חרדה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בתגובה לחיסול המחבל: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. ‏אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה – אנחנו ננצח."

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי "‏תם ולא נשלם – שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים, מאחל החלמה לפצועים ומביע הערכה לכוחות שפעלו וממשיכים לפעול מסביב לשעון. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך."

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה לפיגוע בתל אביב: "נלחם בטרור יחד, נכה במחבלים השפלים בכל מקום שהם יסתתרו, נמצא את שולחיהם וסייעניהם בכל מקום ולא ננוח עד שהשקט יחזור לרחובות."

"הלילה היכה טרור רצחני בלב העיר תל אביב. צעירים ישראלים שלא עשו רע לאיש נרצחו רק משום היותם ישראלים. הטרור הזה הוא פרי מורעל של הסתה מתמשכת מצד ארגוני טרור המונעים מאידאולוגיה של שנאה. נלחם בטרור ללא פשרות." הבהיר לפיד.

לפיד הוסיף כי "הלב עם משפחות הנרצחים, אנחנו בוכים אתכם בבוקר הזה. אני שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שישובו מהר לביתם. הטרור לא ינצח אותנו. כולנו יחד במאבק הזה. מחזק את כוחות הבטחון הפועלים ימים ולילות ארוכים למען בטחון האזרחים. נתפלל יחד לשבת שקטה."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל – דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לפיגוע: "אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב והקשה אמש בתל אביב, ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. ברגעים כאלו עלינו להתלכד סביב מטרה אחת עליונה והיא מיגור הטרור והשבת תחושת הביטחון לרחובות ישראל."

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הבוקר לאיתור וחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בתל אביב: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל. הדגשנו אמש שייקח ככל שייקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו."

"פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל." ציין המפכ"ל והוסיף, "אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".

Back to top button