מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ לסקי תמכה בתשלום למשפחות מחבלים, קיבלה תגובות זועמות וחזרה בה

חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ עוררה היום (שישי) סערה לאחר שאמרה בראיון בתכנית הבוקר של זאב קם ברשת ב' כי היא תומכת בתשלום של אבו מאזן למשפחות המחבלים.

"אתה יודע את העמדה שלי, אני חושבת שכל העניין הזה של זכויות, אנחנו צריכים להסתכל על זה באופן כולל. יש ילדים שנשארים ללא פרנסה כדי למנוע שילדים ונשים ינצלו אותם או שהם בעצמם ילכו לדרך הטרור, צריך לדאוג שגם לאותם ילדים תהיה פרנסה. אני יודעת שלאנשים קשה להם לשמוע את זה אבל זו האמת. בדיוק כפי שאני חושבת שגם קשה לעשות ענישה קולקטיבית, לא להריסת בתים, לא למעצרים מנהליים. אני עומדת בזה עם כל הקושי" אמרה ח"כ לסקי.

מתוך תכנית הבוקר של זאב קם ברשת ב'
כנסת 15.11.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

לאחר התגובות הקשות לדברים שאמרה שעות ספורות לאחר שנרצחו שני צעירים בפיגוע בתל אביב ו-15 נפצעו חזרה בה חברת הכנסת, "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים למשפחות. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אני אומרת באופן חד משמעי שיש להילחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח ביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדבריה של לסקי ואמר כי "דבריה של ח״כ לסקי חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם ע״י הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור."

השר לשירותי דת, מתן כהנא ממפלגת ימינה הגיב לדבריה של ח"כ לסקי ואמר כי "האמירה של ח"כ לסקי היא הזויה, מנותקת ולא מוסרית. מכיר הרבה מצביעי מרצ. לא מכיר אחד שחושב שלשלם למשפחות רוצחים בהתאם למידת "הצלחתם" ברציחת ישראלים זה מתקבל על הדעת.
טוב שהבינה זאת מהר והתנצלה."

צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

בליכוד מיהרו להגיב גם כן לדבריה של חברת הקואליציה: "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח״כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים – כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום."

Back to top button