חדשות הארץמבזקים

"ראיתי אותו": האזרח שהודיע בשעה שהכוחות המשיכו לסרוק אחר המחבל

עודד כרמלי תושב תל אביב פרסם היום (שישי) פוסט ובו טען כי הוא משוכנע שהבחין אתמול במחבל, בשעה שכל הכוחות הגדולים של השב"כ, ימ"מ, משטרת ישראל, צה"ל ויחידות מיוחדות חיפשו אחריו בנרות בכל סמטה ובניין ברחובות תל אביב, זאת לאחר הפיגוע הרצחני שביצע ברחוב דיזינגוף בעיר.

"אמש ראיתי את המחבל. לא בדיזנגוף, בכיכר ביאליק. יצאתי למרפסת להתרשם מהמסוקים (סוג של מאוורר הפוך), וראיתי בחור הולך הולך הולך ולפתע קופץ מעבר לגדר של תיאטרון היידישפיל" סיפר כרמלי והוסיף, "היידישפיל נטוש כבר שנים (כנראה מחכים ל-YIDDISH TLV by GINDI). אפילו הומלסים אין בו. אז התקשרתי למשטרה ואמרתי: היי, יש פה בחור שקפץ מעבר לגדר לבניין נטוש, אולי כדאי לשלוח מישהו לבדוק. והמוקדנית: אוקיי אדוני, אני מעבירה. איש לא בא מכל גדודי הצבא והמשטרה."

הוא ממשיך, "בינתיים בטלוויזיה אמרו שהוא בבניין הזה בדיזנגוף ובבניין ההוא, וחשבתי – טוב, נראה אם יגידו שהוא לבש חולצה שחורה ונשא תיק גב אפור-כחול גדול. אמרו. אז שוב התקשרתי 100. אמרתי: היי, אני מבין שאתם עסוקים, אבל אני באמת חושב שראיתי אותו ביידישפיל, עם התיק והחולצה. והמוקדן: אוקיי אדוני, אני מעביר. ושוב איש לא בא מכל גדודי הצבא והמשטרה והמג"ב והמילואים. בינתיים בטלוויזיה אמרו שהוא לבש מכנסיים קצרים, ואז מכנסיים שחורים ארוכים. חשבתי – טוב, זה לא הוא, קופץ הגדר שלי לבש ג'ינס. ואז פרסמו תמונה: הג'ינס, התיק, השיער. אז התקשרתי ל-106 ואמרתי: היי, אני מבין שאתם מוצפים, באמת, אבל אני די בטוח שהמחבל מסתתר ביידישפיל. והמוקדן: אוקיי אדוני, אני מעביר. ושוב איש לא בא מכל גדודי הצבא והמשטרה והמג"ב והמילואים וסל"ע ופיקוח עירוני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשלב זה איבדתי עניין." ציין כרמלי והוסיף, "הנחתי שהם יודעים משהו שאני לא יודע. שאולי הוא בנמל או בג'נין או על הירח. הבוקר הוא נתפס ביפו. ופרסמו תמונה טובה יותר: זה הבחור שקפץ ליידישפיל אתמול ב-22:14. העיקר ששלחו סקר."

הסקר שנשלח לכרמלי לטלפון לאחר השיחה עם מוקד 100

יש לציין כי המשטרה פרסמה בלילה את תמונתו של המחבל וסרטון בו הוא נראה צועד סמוך למקום הפיגוע, בטרם ביצע את זממו וביקשה את עזרת הציבור באיתורו. "משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באיתור גבר שנראה סמוך לזירת האירוע. כל המזהה אדם העונה לתיאור, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל. "

בבוקר הודיע שירות הביטחון הכללי כי המחבל אותר וחוסל. "בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וסוכל המחבל אשר ביצע את הפיגוע בתל אביב. המחבל, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. ללא נפגעים לכוחותינו. חקירת הפיגוע נמשכת." נמסר בהודעה.

בפיגוע נרצחו שני צעירים, תומר מורד ואיתם מגיני ו-15 נפצעו מתוכם ארבעה באורח קשה.

Back to top button