העולם הערבימבזקים

תיעוד: כך התאמן המחבל בירי לפני הפיגוע שביצע בתל אביב

כלי התקשורת הערבים פרסמו לפני זמן קצר (שישי) סרטון בו נראה המחבל ראאד פתחי חאזם מג'נין שביצע אתמול את הפיגוע בלב תל אביב, כשהוא אוחז בנשק ארוך ומבצע ירי. מה שנראה כמו אימון לפני שביצע את הפיגוע. בדיווח לא פורסם היכן צולם הסרטון ומתי.

מחקירת האירוע עולה כי הוא ביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף באמצעות אקדח מסוג FN. הוא ירה לעבר המבלים 12 כדורים ופגע ב-7 מהיושבים בבר. הוא יצא מבית מגוריו בג'נין, ככל הנראה בסיוע אחיו שלקח אותו לפרצה בגדר, שם המתין לו סייען שהסיע אותו לאום אל פחם ומשם המשך בנסיעה באוטובוס לתל אביב. הוא הסתובב זמן מה לפני הביצוע באזור ואף התיישב דקות ארוכות על ספסל הסמוך לבר. לאחר הירי הוא נמלט לאזור יפו שם התחבא בתוך מסגד כשבשלב מסוים החליט לצאת. אז הבחינו בו לוחמי יחידת "טקילה" של השב"כ שהבינו מיד כי תיאור המחבל תואם למי שעומד מולם וצעקו לעברו. הוא הרים ידיים, הסתתר מאחורי רכב והחל בירי לעבר הלוחמים שהשיבו באש וחיסלו אותו.

בשב"כ ציינו כי המחבל אינו מוכר להם וכי אין עבר פלילי או מעצרים. כמו כן לא ידוע על השתייכות מובהקת שלו לתנועת התנגדות כלשהי. אביו, שירת בעברו כקצין מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. בסרטון שהתפרסם נראה האב מהלל ומשבח את פעולת בנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אביו של המחבל היום בנאום ממרפסת ביתו בג'נין

יש לציין כי ישנם התראות רבות לפיגועים ובגדה יש מי שמשלהבים את הצעירים החמושים בגדה לצאת ולפגע בתוך ערי ישראל. התמיכה במפגעים באזור הגדה ובג'נין בפרט מאוד רחבה, מה שמוסיף מוטיבציה ומורל בקרב הצעירים שנתמכים גם על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

לפני זמן קצר הגיבו ארגוני הטרור בעזה להחלטת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי להגביר את הפעילות בשומרון וביישובי קו התפר וציינו כי כניסה של ישראל לפעילות רחבה בג'נין משמעותה "הכרזת מלחמה" שתגרור את עזה לקו העימות.

Back to top button