חדשות הארץמבזקים

קנס של יותר מ- 900 אלף ש"ח הוטל על מפעל בנאות חובב

המשרד להגנת הסביבה הטיל היום (ראשון) עיצום כספי בסך 916,920 שקל על חברת אלקון מרכז מיחזור (2003) מנאות חובב, בגין הפרת תנאי היתר הרעלים שברשותה בניגוד להוראות חוק החומרים המסוכנים. זאת, לאחר שנמצא כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים ו"אישור מנהל" שניתן לה, לרבות אחסון וטיפול לקוי בחומרים מסוכנים.

חברת אלקון מנהלת ומפעילה מפעל לטיפול בפסולת חומרים מסוכנים באזור תעשייה נאות חובב. העיצום הכספי הוטל על החברה בעקבות ממצאי סיור פיקוח שערכו נציגי המשרד להגנת הסביבה במפעל, שבמהלכו התגלו ממצאים המעידים על הפרות תנאי היתר הרעלים, כגון: החזקה לקויה של חומרים מסוכנים, לרבות אחסון קוביות המכילות רעלים שחלקן נוזלות וחלקן פתוחות באופן העלול לגרום לזיהום ולפיזור החומרים לקרקע או לאוויר; אחסון חומרים ללא שילוט מתאים אודות הרכב החומר, הסיכונים ממנו ואופן הטיפול בו דבר אשר עלול להקשות על כוחות חירום לזהות ולטפל באירוע חומרים מסוכנים; בורות ניקוז מלאים בתשטיפים באופן העלול לגרום לפיזור מזהמים לסביבה; אחסון חומרים מסוכנים מעבר לפרק הזמן המותר ועוד.

זאת ועוד, בסיור נוסף שערך המשרד בחודש נובמבר 2018 באתר הטמנה בצפון הארץ, נמצא כי החברה העבירה אל האתר פסולת מסוכנת שלא בהתאם לתנאי אישור שניתן לה, וכי הפסולת אינה תואמת מבחינת מרכיביה ומאפייניה לפסולת שהעברתה הותרה. גם בכך, נמצא כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים שבידה. בהמשך לכך הורה המשרד על הפסקת פינוי הפסולת לאתר ההטמנה, וניתנו דרישות מיידיות לחברה להחזרת הפסולות לטיפול במפעל החברה שבנאות חובב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור הפרות אלו, הטיל סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק בן-דוד, עיצום כספי בסך כולל של 916,920 שקל על החברה.

סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד: "התנאים הסביבתיים שקובע המשרד לחברות ולמפעלים בהיתרים הניתנים להם הם חשובים וחיוניים לשמירה על הסביבה ועל בריאות הציבור. אנו רואים בחומרה רבה אי-עמידה בתנאים אלו, ופועלים מול המפירים ביד קשה. נמשיך לפעול בפיקוח ובאכיפה, במטרה לשמור שחברות ומפעלים יקפידו על ההיתרים והאישורים בהם הם מחזיקים. לא נתיר את הפרות החוק ואת סיכון הבריאות של כולנו"

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר לחברות ולמפעלים לפעול בניגוד להיתרים שברשותם ובניגוד להוראות החוק, במטרה למנוע אירועי חומרים מסוכנים ולשמור על בריאות הציבור והסביבה."

צילום: המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button