חדשות הארץמבזקים

איימן עודה לערבים המשרתים במשטרת ישראל: "זרקו להם את הנשק בפרצוף"

בשעה שמדינת ישראל מתמודדת עם אירועי טרור רצחניים, בערים ובכפרים הערביים האלימות משתוללת בחר יו"ר הרשימה המשותפת חה"כ איימן עודה לפרסם סרטון שנבחן כעת על ידי הפרקליטות האם מדובר בהסתה.

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה פרסם היום סרטון בעמוד הפייסבוק שלו פנה לערביי ישראל המשרתים במשטרת ישראל וקרא להם לזרוק את הנשק ולהתפטר מהמשטרה. "זרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם, "מקומנו לא אתכם", לא נהיה חלק מעוול ופשע".

"תחילה, רמדאן כרים לחברינו ובמיוחד לצעירים", פתח את דבריו עודה, "לאחרונה נפגשתי עם רבים מירושלים הכבושה והם סיפרו לי שצעירים פלסטינים בעלי אזרחות ישראלים פוגעים בהם ומשפילים אותם. חשוב לי הגיד מהמקום בו אני נמצא, באב אל-עמוד, כי זה שפל שאחד מבנינו מצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות האלה שכאן משפילים את בני העם שלנו, משפחותינו ואת כל מי שבא להתפלל במסגד אל -אקצא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף עודה, "העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה יחד עם בני עמנו כדי לסיים את הכיבוש הרצחני, כדי שנקים מדינה פלסטינית ושדגלי פלסטין יונפו מעל חומות ירושלים. שיהיה שלום על אדמת השלום. אסור שצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש ואני קורא למי שכבר הצטרפו, שהם בך הכל אחוז אחד, אולי כמה אלפים, כי ההצטרפות שלהם משפילה ומעליבה, אני אומר להם – תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שמקומנו לא אתכם, לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע. מקומנו עם האמת והצדק נגד הכיבוש. המקום הטבעי שלנו הוא במלחמה הצודקת כדי להביא לסיום הכיבוש והפשעים שהוא מבצע. בשביל שנגיע לשלום על אדמת השלום".

יש לציין כי דבריו עוררו סערה גדולה ובמשטרה פנו מיד לפרקליטות על מנת שתבחן האם מדובר בהסתה ולפתוח נגדו בחקירה.

ח"כ ישראל כ"ץ הגיב לדביו של עודה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קריאתו של איימן עודה לשוטרים מוסלמים להשליך את הנשק, בזמן שישראל נמצאת בעיצומו של מאבק מול טרור פנימי וחיצוני, היא הסתה חמורה שעלולה להוביל לאלימות כנגד השוטרים ולפגיעה בבטחון המדינה. מקומו של עודה אינו בכנסת, אלא בבית הסוהר."

ח"כ קטי שטרית כתבה בטוויטר: "צפיתי עכשיו בסרטון של איימן עודה והאמת היא שלא הופתעתי. אילו רק נקשיב כל פעם למה שהם אומרים בערבית ולא בעברית נבין עד כמה האנשים האלה צריכים להיות חברי פרלמנט ברמאללה או בסוריה. בושה שישנם כאלה שקוראים לעצמם ציוניים וחושבים על האופציה לשבת איתם או להישען עליהם בקואליציה."

ח"כ ניר ברקת התייחס לדברים של עודה ואמר כי "דברי ההסתה וההמרדה העולים עד כדי בגידה של איימן עודה – מחייבים חקירה פלילית דחופה והעמדה לדין. פניתי הערב במכתב ליועצת המשפטית לממשלה ובו ביקשתי כי תורה למשטרה לזמן את עודה לחקירה פלילית מיידית ולהעמידו לדין. לא ייתכן שבזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור רצחני, קורא חבר כנסת בישראל למרד של האזרחים הערבים ופוגע בביטחון המדינה".

שר הבט"פ לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה הגיב לדבריו של איימן עודה ובפוסט בפייסבוק פנה ליועצת המשפטית החדשה לממשלה, הגב' בהרב מיארה, צירף את סעיף 109 לחוק העונשין וכתב כי "בעולם מתוקן האיש הזה היה נעצר עוד הלילה, ונשפט בהליך מהיר. בעולמנו – הוא עוד עלול להיות רשת ההצלה של ממשלת בנט, סער ואביגדור ליברמן."

Back to top button