בריאותמבזקים

חזר לחיים: בן 55 התמוטט וניצל בזכות פעולות החייאה

כונני ארגון הצלה הוזעקו לפני זמן קצר (ראשון) לשדרות צה"ל בקרית ים, בעקבות דיווח על גבר כבן 55 שהתמוטט ואיבד את הכרתו. יחד עם פראמדיקים של מד"א, ביצעו הכוננים פעולות החייאה, שכללו מתן שוקים חשמליים. לאחר שחזר להכרה מלאה הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.

חובש הצלה אבנר אוחיון שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי למקום הכווינו אותי לגבר כבן 55 ששכב במקום ללא דופק וללא נשימה. התחלתי מיד בביצוע פעולות החייאה, תוך כדי חיבור מכשיר דפיברילטור אשר המליץ על מתן שוקים חשמליים. לאחר המשך פעולות החייאה מתקדמות, אשר כללו מתן שוק חשמלי, חזרו הדופק והנשימה והוא פונה בהכרה מלאה להמשך טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה".

ישראל וולס, מתנדב 'צוות הצלה' סיפר: "כשהגעתי למקום מצאתי גבר כבן 50 שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ואזרחים מבצעים בו פעולות החייאה על פי הדרכת תורן מוקד 101, לאחר שחיברו אליו את מכשיר הדפיברילטור של המוסד. יחד עם חובשים ופראמדיקים נוספים של מד"א המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, ובחסדי שמיים לאחר מתן שני שוקים חשמליים הוא חזר להכרה מלאה, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א להמשך טיפול בבית החולים הדסה בהר הצופים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button